USB stick wordt niet herkend door mediaplayer (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 09-02-2018, 15:05 (2240 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 09-02-2018, 15:18

Ik gebruik een paar jaar mediaplayertjes van JBSYSTEMS MPL-1.
Er past een USB stick in of een SDcard.
Tot nu toe geen probleem mee gehad, maar ik heb een paar nieuwe sticks en die worden niet meer herkend. Nu heb ik ontdekt dat onder hetzelde type kennelijk twee binnenwerken bestaan. Kenmerkend is dat bij de niet werkende de verlichtingsledjes het scherm van bovenaf belichten en bij de werkende zitten ze aan de onderkant van het scherm. De plaats van de leds heeft er uiteraard weinig mee te maken.
Het filesysteem is FAT16 of FAT32. Een limiet weet ik niet, maar 8GB sticks worden zonder meer afgespeeld. De sticks die het wel en niet doen zijn 2GB.
Ze worden feilloos geaccepteerd door een PC.
Ik heb de sticks opnieuw geformatteerd Fat 32 en clustergrootte 4K en 16K. Dat geeft geen verandering.
Het merk van de sticks is AreTop 2GB
Kan het iets te maken hebben met USB 1 en USB 2.0 o.i.d.
Wat zou ik nog kunnen proberen?

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door PA2JAN @, Marknesse, 09-02-2018, 15:41 (2240 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door PA2JAN, 09-02-2018, 15:45

Je zou deze link kunnen proberen:
http://download.cnet.com/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool/3000-2094_4-10974082.html
Het tooltje is 96k groot. Als downloaden niet wil, kan ik het je wel via wetransfer sturen. Er staan in dat menu bij download.com ook nog een paar tips hoe met usb etc. om te gaan.
Ik heb al een paar keer een stick hiermee kunnen redden.
Succes ermee!
Jan

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door soundman2 @, Wouw, 09-02-2018, 16:11 (2240 dagen geleden) @ PA2JAN

De sticks zijn per definitie niet stuk, ze werken op de pc gewoon. en ook op een aantal van de mediaplayertjes.
Ik heb het programma gedownload, en hoewel ik admin ben (staat ook in mijn account) vraagt het programma toch admin rechten.

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door PA2JAN @, Marknesse, 09-02-2018, 17:31 (2240 dagen geleden) @ soundman2

Het HP tooltje is met meest universele ding wat ik ken. Alleen al door sticks opnieuw formatteren zijn bij mij sticks weer geactiveerd, die het echt via windows behandeld verrekten, of helemaal niet meer herkend werden.
Je zou met "take ownership" van de file alles moeten kunnen.
Administrator kan soms bij windows niet alles (wat heet consequent...)
MS schrijft er hier over: https://docs.microsoft.com/en-us/previous-versions/windows/it-pro/windows-server-2008-R2-and-2008...
Ik heb ergens ook een tooltje wat moet lopen en dan staat take ownership in je rechter muistoets menu.
Als je het moet hebben moet je het zeggen.
Jan

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door soundman2 @, Wouw, 09-02-2018, 17:41 (2240 dagen geleden) @ PA2JAN

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen. Toch ben ik bang dat het op een hardware of softwareprobleem van de mediaplayertjes is. Een firmware update daarvan kan ik wel vergeten.
Ik heb je een mailtje gestuurd via het envelopje.
Als dat niet lukt kan ik het ook sturen via amsat.org

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door PA2JAN @, Marknesse, 09-02-2018, 17:44 (2240 dagen geleden) @ soundman2

https://we.tl/nzVljVyZjd
hier staan de registry aanvulling in, en mijn oudere HP file.
Succes,
Jan

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door soundman2 @, Wouw, 09-02-2018, 18:41 (2240 dagen geleden) @ PA2JAN

registry wijzingen uitgevoerd, maar pc blijft vragen om admin (ik ben de enige gebruiker en dus automatisch admin).
Ik laat het maar zo.
Dank nog voor de gedane moeite.

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door PA2JAN @, Marknesse, 09-02-2018, 18:45 (2240 dagen geleden) @ soundman2

Je zou kunnen proberen de oudere versie te laten lopen, loopt bij mij zonder probleem (windows 7 64 bits). Met mijn xp machine loopt het ook.
En soms moet je opnieuw opstarten, maar dat is vast al gebeurd.
Jammer, maar graag gedaan!
Jan

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door Roland Huisman @, Zwolle, 09-02-2018, 19:44 (2240 dagen geleden) @ soundman2

registry wijzingen uitgevoerd, maar pc blijft vragen om admin (ik ben de enige gebruiker en dus automatisch admin).
Ik laat het maar zo.
Dank nog voor de gedane moeite.

Vraagt het programma zelf om admin rechten? Normaal kun je dan
met de rechter muisknop het bestand selecteren en dan
"als administrator uitvoeren" selecteren.

Groeten, Roland

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door maarten van dijk @, 09-02-2018, 20:03 (2240 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ik haak hier even op in, omdat ik dezelfde problemen heb.Ik heb een Marantz media player type M-CR611.Een stick met muziek draait op de PC prima, maar op de mediaplayer vertikt ie het.Hij staat data te laden tot ie een ons weegt,maar geen muziek.In de autoradio ook muziek zonder problemen.Ik gebruik Windows 10 64 bit.Nu hebben ze me eens verteld dat het door de 64 bit versie komt,of het waar is,weet ik niet.Maar ik zit nu met veel interesse deze draad te lezen in de hoop dat iemand met een oplossing komt...;-)

mvg, Maarten.

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door soundman2 @, Wouw, 09-02-2018, 20:24 (2239 dagen geleden) @ maarten van dijk
Gewijzigd door soundman2, 09-02-2018, 20:36

De tip van Ronald gaf inderdaad de mogelijkheid om het usb programmaatje uit te voeren en de stick is daarmee geformatteerd.
Helaas is dat nog niet de oplossing.
Het mediaspelertje blijft zoeken, maar het in de stick gebouwde ledje brandt continu, terwijl dergelijke ledjes knipperen als er wat geladen wordt.
Wellicht heeft het wat te maken met de USB versie, maar ik denk dat 2GB niet de nieuwste zijn. Ze kostten een paar centen, maar voor mijn doel zijn ze groot genoeg. Vanwege de muziek die ik er op zet worden ze ook wel eens even geleend (en vergeten)
Ik weet niet welke USB versie mijn afspelers hebben en ook van de stick is het vermoedelijk 2.0.
Nogmaals , ik heb meerdere van die apparaatjes, maar afhankelijk van het printje wat erin zit werkt het zonder problemen of in het geheel niet.
Hoe kun je te weten komen welke usb norm een stick heeft, dan kan ik eens zien wat de sticks zijn die zonder mankeren wel werken op de player.
Hier staan ze in een advertentie van amazon
https://www.amazon.co.uk/AreTop-Drives-Memory-Stick-Black/dp/B01HLTXQP8

[image]

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door Evert de Keijzer @, Zutphen, 09-02-2018, 21:38 (2239 dagen geleden) @ soundman2

Henk, usb stick in de pc en met rechter muisknop eigenschappen kijken
zo kun je de verschillen zien in welke norm ze zijn geformateerd
bij mijn weten is Fat32 het meest universeel geformateerd
Evert

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door Roland Huisman @, Zwolle, 09-02-2018, 22:11 (2239 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Roland Huisman, 09-02-2018, 22:13

Met het programma USBlyzer heb ik al diverse gegevens van USB apparaten achterhaald, waaronder ook USB versies.
Het programma is 33 dagen gratis. Het werkt wel mooi dat programma.
http://www.usblyzer.com/download.htm

Groeten, Roland

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door PA2JAN @, Marknesse, 10-02-2018, 12:19 (2239 dagen geleden) @ Roland Huisman

Deze kende ik ook nog niet.
Dank voor de link, Roland.
Jan

USB stick wordt niet herkend door mediaplayer

door maarten van dijk @, 09-02-2018, 20:35 (2239 dagen geleden) @ Roland Huisman

Binnenkort krijg ik uit China een apparaatje binnen, dat signaal rechtstreeks omzet in MP3 en naar een USB stick schrijft, dus zonder tussenkomst van de PC.
Het zal me benieuwen, of die stick wel af te spelen is op de mediaplayer.Wordt vervolgd....

mvg, Maarten.

powered by my little forum