Service Documentatie van de PE 2503. (Gezocht)

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 19-02-2018, 19:51 (2257 dagen geleden)

Is er iemand de mij kan helpen aan een Service Documentatie Philips PE2503.
Dit is een digitaal uitlees systeem voor draai en freesbanken.
Er is een UA 7812 stuk gegaan in de voeding en daardoor heeft er op een deel van de printen en de meetkoppen 18 V gestaan.

[image]

groet JD

Service Documentatie van de PE 2503.

door soundman2 @, Wouw, 20-02-2018, 09:35 (2256 dagen geleden) @ Jan Dirk

Hoewel dergelijke ic's weinig kapot gaan, is het na reparatie misschien zinng om daarachter een stevige zener te zetten van een volt of vijftien. Bij overbelasting gaan die zeners sluiting maken en blijft de rest vermoedelijk heel.

Service Documentatie van de PE 2503.

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 20-02-2018, 16:58 (2256 dagen geleden) @ soundman2

Ja, dat ze dat bij de productie van zo'n duur uitlees systeem de voeding niet beveiligen snap ik niet :-(
Terwijl er vroeger vaak een O.V.P (over voltage protection) op zat waardoor dan de zekering eruit ging.

Service Documentatie van de PE 2503.

door Iemhoff @, 02-12-2019, 10:56 (1606 dagen geleden) @ Jan Dirk

Hallo

Heeft nog info gekregen van de PE2503???
Zo ja kunt u contact opnemen met:

jan@iemhoff.com

Bedankt

Service Documentatie van de PE 2503.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-12-2019, 11:51 (1606 dagen geleden) @ Iemhoff
Gewijzigd door Maarten Bakker, 02-12-2019, 12:35

Welkom op het forum!

In plaats van (meerdere keren op dezelfde persoon) te reageren waar hij het misschien niet leest, zou je ook kunnen proberen om hem te mailen via het envelopje achter zijn naam. Zo kan hij ook met jou contact opnemen. Je mailadres open en bloot neerzetten op het internet is niet aan te raden i.v.m. spam.

Maarten Bakker/Forumbeheer.

Service Documentatie van de PE 2503.

door haj sanders @, Nuenen, 28-03-2018, 14:16 (2220 dagen geleden) @ Jan Dirk

Jan-Dirk

Ik ben in het bezit van de service manuel (PE2503), mag deze niet doorgeven.
Ook heb ik de gebruikers handleiding in mijn bezit.
Als de spanning door een defecte voeding zo hoog is geweest zijn er veel ic's stuk. De digitale uitlezing zit vol met micro-processoren en het programma voor deze processoren is opgeslagen in E-prom (2764). Nieuwe E-proms heb je niets aan (geen programma). Verder zit er een RAM geheugen in dat de machine constanten opgeslagen heeft opgeslagen:-) .
De meest voorkomende kwaal van de uitlezing is dat bij de hobbyist de uitlezing te lang uit heeft gestaan en de spanning van de back-up accu te laag geworden is. Voor de hobbyist is het beter om gebruik te maken van een losse stekkervoeding voor het RAM geheugen.
Zonder de gebruikers handleiding krijg je de uitlezing niet aan de praat.
Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Henk Sanders
Geldrop
haj.sanders@gmail.com

Service Documentatie van de PE 2503.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-03-2018, 17:01 (2220 dagen geleden) @ haj sanders
Gewijzigd door Maurice, 28-03-2018, 17:03

mag deze niet doorgeven....

Henk
Want?
Staat daar zoveel geheime informatie in dat het bedrijf over de kop gaat?
Zijn de aangegeven schakelingen in die manual zo geheim dat deze nergens ter wereld zijn toegepast?

Kortom
Uitgifte van dergelijk schema van een oud toestel draagt echt geen zorg
dat vervolgens het gekopieerd wordt en toegepast in nieuwe toestellen.

Philips geeft vanaf haar ontstaan 1890 reeds schama's ter beschikking aan haar
klanten om HUN producten aan de gang te houden.

DOOR dat die producten aan de gang blijven én in dienst is dat óók reclame
voor het bedrijf en dús ook verdienste.

Loop naar kopie apparaat.
Kopieer betreffende gewenste en gevraagde schema delen.
Maak daar Dirk- jan blij mee.

Die zogenaamde geheimhouding is totale achterhaalde onzin.
Tenzij product net op de markt is.
EN zal Philips zelf die geheimhouding wel waarborgen door het in hun eigen archieven te houden.

Komt Philips er ooit achter dat er onderdelen uit hun gepattenteerde schemadelen
toegepast worden in andere merken is DAT de bewandelde weg voor Philips
om aanspraak te maken op Auteur of Kopie recht.

NIET dat je zo'n schema op kopie apparaat legt om daar Dirk jan mee op weg te helpen.

Service Documentatie van de PE 2503.

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 01-04-2018, 11:28 (2216 dagen geleden) @ haj sanders
Gewijzigd door Jan Dirk, 01-04-2018, 11:29

Hoi Henk,

De gebruikers handleiding is aanwezig heb ik begrepen, maar het probleem ligt meer op component nivo maar dat wordt dan toch al een probleem zonder de juiste E-Prom gegevens.
Verder ben ik het wel met Maurice eens, het is inmiddels toch min of meer uit de tijd om alles achter te houden van wat niet meer tot laatste ontwikkelingen behoord.:-( (heb zelf bijna 40jaar bij dat bedrijf gewerkt als onderhouds monteur elektronica) ik ken de regels.:-|
Maar toch bedankt voor je info weet er nu iets meer van.

Groet Jan Dirk.

Service Documentatie van de PE 2503.

door Ger Donners @, 07-06-2018, 08:47 (2149 dagen geleden) @ Jan Dirk

Ik heb recent ook een bankje in huis met een PE 2503, maar heb geen enkele handleiding. Kan iemand mij helpen ?

PE2503 Pre-Alarm+ERRORs

door Andree @, Utrecht, 25-10-2018, 10:18 (2009 dagen geleden) @ Ger Donners
Gewijzigd door Andree, 25-10-2018, 10:21

Ik heb de User Manual voor de PE2503

Echter, is er iemand die mij kan vertellen wat de betekenis is als de zgn "Pre-Alarm" indicators (4/5/6 led naast de X,Yen Z as waarde) knipperen? De X,Y en Z (1/2/3) waarden zijn alle 3 "ERROR". In de User manual kan ik niets vinden wat de betekenis is noch hoe deze op te lossen. Het aansluiten van de 2580 koppen heeft geen enkel effect.

Dit is mijn eerste series 2500 DRO en ik zou hem heel graag werkend willen krijgen voor mijn draaibank. Ik heb de on-board batterij/accu unit vervangen door een identiek model. De 2 interne LEDs (ik denk 5V en 12V) branden op het voedingsboard.

Alvast hartelijk dank.

PE2503 Pre-Alarm+ERRORs

door Iemhoff @, 30-11-2019, 18:54 (1608 dagen geleden) @ Andree

Nog iets gevonden.

Heb ook dit probleem.

Parameters weg :-(

Service Documentatie van de PE 2503.

door Iemhoff @, 02-12-2019, 10:29 (1606 dagen geleden) @ haj sanders

hallo Henk

Ik ben op zoek naar een persoon die mij verder kan helpen met PE2503.

Kun je contact met mij kunnen opnemen.

jan@iemhoff.com

Dankje wel

Service Documentatie van de PE 2503.

door Iemhoff @, 30-11-2019, 18:56 (1608 dagen geleden) @ Jan Dirk

Informatie gevonden/gekregen?

powered by my little forum