Lumophon philharmoniker radio (Toestel of techniek)

door Tom0000 @, Alphen aan den rijn, 13-03-2018, 19:52 (2197 dagen geleden)

Hallo,

Ik heb een lumophon transistor radio die sindskort problemen geeft bij het afspelen van FM radio.

Wat is er gebeurt... ik heb pas geleden de plaatspeler losgekoppeld voor een onderhouds beurd en daarbij is de glaszekering Si 1 gesprongen. Na het onderhoud aan de plaat speler alles weer gemonteerd zoals het was. Plaat speler werk weer prima maar als ik FM radio wil luister is het geluid wat uit de radio komt heel zacht en niet versterkt.

Wie kan mij helpen naar een oplossing te zoeken?[image][image]

Lumophon philharmoniker radio

door snameroc @, Etten Leur, 13-03-2018, 21:02 (2197 dagen geleden) @ Tom0000

Het schema is net te onduidelijk om te lezen.
Is de ook zacht?
Met een signaalvolger meten en als je die niet hebt een oud aktief pc spiekertje gebruiken als signaalvolger.

Lumophon philharmoniker radio

door Tom0000 @, Alphen aan den rijn, 13-03-2018, 21:10 (2197 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Tom0000, 13-03-2018, 21:24

Ik zal proberen een duidelijker foto te nemen van het schema.

En bedoel je het geluid van de plaat speler?
Nee dat geluid is niet zacht. Daarom vind ik het zo raar:-(

En ik heb helaas geen ervaring met een signaal volger. Heb überhaupt geen ervaring met audio apparatuur. Dus ben eventueel opzoek naar iemand die me zou kunnen helpen tegen betaling ;-)

*(het lukt niet om scherpe foto’s van het schema bij te voegen zou eventueel foto’s kunnen mailen.)

Lumophon philharmoniker radio

door snameroc @, Etten Leur, 13-03-2018, 22:12 (2197 dagen geleden) @ Tom0000

Als je helemaal geen ervaring met elektronica hebt kun je beter iemand zoeken die je helpt anders raak je van de wal in de sloot. Ik wil je wel helpen maar woon in etten leur ik denk dat er wel iemand dichterbij te vinden moet zijn. Met am hedoel ik de middengolfradio.

powered by my little forum