Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht (Gezocht)

door Hans Agema @, Texel, 29-03-2018, 10:44 (2191 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar een user manual of service manual voor de Philips kleuren CCD camera LDH 0805/35 , of een willekeurig model uit dezelfde serie.

Op zich werkt ie goed, maar ik heb geen toegang tot het instellingen menu.
Via de mini-DIN system socket moet communicatie mogelijk zijn, maar ik kan op het web niets vinden in die richting.
Mogelijk heeft Bosch eenzelfde interface.
Dit model zou bij low level naar zwart/wit moeten schakelen en het IR filter mechanisch wegdraaien, maar dat doet-ie niet.
Wie kan mij op weg helpen? vast bedankt, Hans

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Hans Agema @, Texel, 29-03-2018, 10:51 (2191 dagen geleden) @ Hans Agema

nog wat foto's
[image]
[image]

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Harm Klaassens @, Breda, 29-03-2018, 20:31 (2191 dagen geleden) @ Hans Agema
Gewijzigd door Harm Klaassens, 29-03-2018, 20:33

Schroefje aan de achterkant losdraaien, kap losnemen.
Op het vierde printje zitten 4 druktoetsjes waarmee je in het menu kan komen en
de instellingen kunt veranderen . Als je de autoshutter aanzet dan gaat de lens
volopen staan, hierdoor krijg je inbrandverschijnselen op de sensor.
Voor zover ik mij nog kan herinneren (16 jaar geleden)is via de minidin connector
omschakeling van mode 1 en mode 2 mogelijk (dag/nacht).
De minidin heeft nog een + en een - video uitgang (tweedraads).
De lens is gemaakt door Fuji.

succes Harm

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Hans Agema @, Texel, 29-03-2018, 21:01 (2191 dagen geleden) @ Harm Klaassens

Aha, dat geeft al een hoop mogelijkheden.
Nu nog ondervinden wat met de verschillende modes bedoeld wordt.
Ik ga morgen verder uitproberen, bedankt Harm!

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-03-2018, 01:03 (2191 dagen geleden) @ Harm Klaassens
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-03-2018, 01:06

Ik meen me te herinneren dat je bij Philips/Bosch werkt of hebt gewerkt, ik hoop dat je het niet erg vind als ik bij deze thread aanhaak met een paar zijdelingse vraagjes...

De lens is gemaakt door Fuji.

Is de camera wel gewoon een Breda's product aangezien er Made in Holland op staat? Ik kwam de letters QA eerder tegen op een camera die Made in Japan was, maar dat was dan misschien inkoop.

En nou ik toch m'n codenummers aan het bijwerken ben, weet jij misschien wanneer en hoe de betekenis van LDH is veranderd? In 1967 stond dat nog voor zwart/wit terwijl voor kleur LDK werd gebruikt.

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Harm Klaassens @, Breda, 30-03-2018, 18:17 (2190 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten

De LDK nummers waren voor professionele kleurencamera's LDK-3,LDK-5 enz, en bijbehorende randapparatuur.
De LDH nummers waren voor semi professionele en CCTV camera's zowel zwart/wit als kleur en bijbehorende randapparatuur
De LDH-80x/xx serie werd in Eindhoven gemaakt, ze zijn ook nog wel onder andere merknamen verkocht.

Harm Klaassens

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Marinus J @, 31-03-2018, 12:55 (2189 dagen geleden) @ Harm Klaassens

Hallo Harm, dat klopt niet helemaal, want de LDH 1 was er ook in LDK 2 .
Exact dezelfde camera maar dan met camerakabel.
In Amerika hadden ze hier nog een uitbreiding op extra contour unit onder
schakelkastje voor bedieningskeuze signaal voor de zoeker.
Hoe deze dan professioneel wordt begrijp ik niet, jij wel?

Gr. René D.

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-03-2018, 20:01 (2189 dagen geleden) @ Marinus J
Gewijzigd door Maarten Bakker, 31-03-2018, 20:05

Misschien iets met marktpositionering? Amerika is sowieso commercieel altijd een vreemde eend in de bijt geweest.

Hoe dan ook, in 1967 (dus hooguit een paar jaar nadat de Lxx typenummers waren vastgelegd) was het enige in een officieel overzicht van de codering van verkoopsartikelen gedocumenteerde verschil tussen LDH en LDK zwartwit versus kleur. Er was kennelijk nog geen onderscheid tussen bijvoorbeeld broadcast en bewaking, alles van LDH, LDK, LDL, LDM viel onder "professionele TV" volgens die lijst. Op een gegeven moment moet dat dus losgelaten en veranderd zijn. Ik ben wel benieuwd hoe dat precies gegaan is en wanneer.

@Harm Klaassens: Dankje voor je antwoord! Ik noteer Eindhoven voor QA. Kun je aangeven voor welke periode jouw uitleg over professioneel/semiprofessioneel geldig is? Dan leg ik dat in elk geval vast en blijf ondertussen verder speuren naar een verklaring.

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Harm Klaassens @, Breda, 04-04-2018, 18:50 (2185 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,
Om de verwarring nog groter te maken foto van het typeplaatje van de LDH-670
z/w camera 2/3" sensor made by Sony

[image]

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-04-2018, 22:15 (2182 dagen geleden) @ Harm Klaassens

Ja, lekker verwarrend maar dat maakt het voor mij als puzzelliefhebber des te interessanter :-D De eerdere QA uit Japan die ik was tegengekomen was in 2013 ook al hier op het forum en precies dit model. Kennelijk dan inkoop (QA zou dan misschien net zoiets betekenen als A op consumentenspul: gestickerd in de buurt van Eindhoven). Weet jij toevallig in welke richting ik de fabrikant moet zoeken? Is er ergens service documentatie van de LDH0607 en LDH0805 te vinden?

Philips/Bosch CCD camera documentatie gezocht

door Harm Klaassens @, Breda, 02-04-2018, 12:23 (2187 dagen geleden) @ Marinus J
Gewijzigd door Harm Klaassens, 02-04-2018, 12:49

Die Amerikanen wilden de LDH-1 graag als een studio camera gebruiken (LDH-1 is een stand alone camera alleen CVBS uit), daarvoor hebben ze in eigen beheer een
kabelunit ontwikkeld en hebben ze de camera het type nummer LDK-2 gegeven.
In Breda waren ze er daar niet blij mee.
Om toch aan de marktvraag tegemoet te komen hebben ze LDH-1 verder ontwikkeld met
genlock en een kabelunit als optie deze kreeg het typenummer LDH-20

LDH-1 is ontwikkeld uit de LDH-51, dit is een zwart/wit camera.
Drie zwart/wit camera's op een plank en een kleurscheidingsprisma ervoor en je
hebt een kleurencamera.
jaartal ongeveer 1972

Harm

powered by my little forum