onderdelen Hameg scoop type HM203 (Aangeboden)

door loek @, Exloo (Drenthe), 17-05-2018, 16:59 (2143 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

In de loop der jaren krijg ik steeds meer onderdelen van meetapparaten als gevolg van niet meer te repareren (of te duur).

Zo staat er bijvoorbeeld een Hameg scoop type HM203 met een kapotte netspanning transformator. Ik heb uit deze scoop al eens wat onderdelen gehaald voor reparatie. Dus als je iets nodig hebt van deze scoop laat het dan weten de onderdelen zijn gratis. Alleen verzendkosten of meenemen naar een beurs.


Met vriendelijke groet,

Loek

onderdelen Hameg scoop type HM203

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 18-05-2018, 08:54 (2142 dagen geleden) @ loek

Dag Loek,
Van mijn Hameg 203-6 werkt de variabele gain potmeter van kanaal 1 (VR103, 500 ohm) niet meer fatsoenlijk. Alleen in de uiterste (Cal.) stand is het ok maar daarbuiten moet ik echt stevig bovenop de knop blijven drukken. Als ik loslaat maakt de loper heel slecht kontakt en springt de versterking op en neer.
Kanaal 2 idem maar veel minder erg.
Als die potmeter nog bruikbaar is zou ik hem graag hebben. Driebergen in Juni ?

onderdelen Hameg scoop type HM203

door loek @, Exloo (Drenthe), 18-05-2018, 19:30 (2142 dagen geleden) @ Leo Bolier

Hallo Leo,

Ik weet niet wat de status is van deze potmeters. Ik heb de scoop namelijk nooit werkend gezien.

Ik zal beide potmeter er uit halen en meenemen naar de beurs in Driebergen.


Met vriendelijke groet,

Loek

onderdelen Hameg scoop type HM203

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 19-05-2018, 11:25 (2141 dagen geleden) @ loek

Loek,
In Juni zijn het twee op één volgende beursdagen. Heb jij al een keuze gemaakt?
Voor mij heeft zondag de voorkeur maar ik ben er niet echt aan gebonden.
Ik ga nog wel even kijken of het mogelijk een probleem is als Reneke hieronder geschetst heeft maar ik gok dat die potmeter/schakelaar er dan ook toch wel uitgehaald moet worden. Verder per email.
Groet, Leo

onderdelen Hameg scoop type HM203

door reneke @, Best, 19-05-2018, 08:52 (2141 dagen geleden) @ Leo Bolier
Gewijzigd door reneke, 19-05-2018, 08:54

Het is een tijd geleden dat ik mijn hameg open heb gehad, maar wat mij nog wel is bijgebleven is dat ik des tijds meerdere kunstof koppelbussen op asjes heb moeten vervangen.
Weet je zeker dat daar het probleem niet in zit?

Zijn verder erg is het een erg goede scoop.
Zeker wel waard om er een avondje in te sleutelen.

onderdelen Hameg scoop type HM203

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 19-05-2018, 11:19 (2141 dagen geleden) @ reneke

Daar zeg je wat; ik heb hem maar heel even open gehad. Er zeker niet bij stil gestaan dat het zo'n soort probleem zou kunnen zijn. Ik ga er nog eens naar kijken.
Bedankt voor je reactie!

powered by my little forum