deksel knop gezocht (Gezocht)

door loek @, Exloo (Drenthe), 19-06-2018, 14:55 (2130 dagen geleden)

Hallo forum lezers,

Ik heb op diverse beurzen gezocht maar nog steeds niet gevonden.

Ik zoek een deksel van een knop (zie foto)


[image]


Wie kan mij daar aan helpen.

Al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door Bert @, Zeist, 20-06-2018, 13:10 (2129 dagen geleden) @ loek

Loek als het niet lukt het juiste afdekkapje te vinden dan zou een mooie oplossing kunnen zijn om een pasgemaakt glimmend metalen of kunststof afdekplaatje in het binnenste vlak te monteren en dat met een druppel secondelijm vast plakken.

Vr.gr.

Bert
Zeist

deksel knop gezocht

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 20-06-2018, 15:45 (2129 dagen geleden) @ loek

Hoi Loek,

Weet je zeker dat er zo'n groot deksel op de knop moet? Het lijkt mij eerder dat er een afdek kapje in het gat met de schroef geplaatst kan worden, een beetje het zelfde idee als de bekende Philips spangtang knoppen uit de jaren '50 en '60. Ik kan wel voor je kijken of in zoiets heb, maar dan moet je de maat van het gat even laten weten.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 20-06-2018, 19:51 (2129 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Hallo Leo,

Ik weet zeker dat dit de juiste maten zijn. Er zit nog zo'n knop op en het plaatje zit over de hele voorkant van de knop. Dus niet alleen het middenstuk waar je de contouren van ziet. Deze knoppen zijn veel gebruik door Wandel und Golterman.

Ik ben benieuwd al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 26-06-2018, 19:38 (2123 dagen geleden) @ loek

Hallo Loek,

Inmiddels heb ik mijn kisten met knoppen omgekeerd, maar ik kan je helaas niet helpen; ik heb de knop niet..... Jammer!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 01-07-2018, 10:43 (2118 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Hallo Leo,

Bedankt voor de het zoeken, eens zal ik wel iets tegen komen

Met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door franshack @, Hengelo ov, 24-06-2018, 17:54 (2125 dagen geleden) @ loek

Als je de andere 'complete' knop ook laat zien hebben we een idee hoe het eruit moet zien,
het typenummer/fabrikaat van het instrument kan ook helpen.
gr.

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 01-07-2018, 10:39 (2118 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door loek, 01-07-2018, 10:41

Hallo,

Hierbij een totaal overzicht van dit meetapparaat. Het gaat om een PMG2 van Wandel und Golterman. De linker draaiknop is gelijk aan de Rechter waar dus de afdekplaat van weg is.

[image]


Voor de liefhebber:
Dit apparaat is bij KPN veel gebruikt (minimaal 40 stuks). Het is een zender en ontvanger in het bereik van 15 Hz tot 20 KHz. De zender kan handmatig ingesteld worden op frequentie maar hij kan ook sweepen in het hele bereik.
De zender heeft een zeer lage harmonische vervorming. De ontvanger kan tot -80 dB meten en zowel de zender als ontvanger zijn zeer nauwkeurig voor wat betreft het afgelezen niveau. Ook kan je er mee ingangsimpedantie meten en reflectie metingen doen tussen twee weerstand. Bijvoorbeeld tussen een bekende weerstand (ijk waarde) en een onbekende impedantie.
Kortom voor audio werkzaamheden is dit de meter. De fabrikant "WuG" staat bekend als een zeer degelijke bouwer en dat kan je ook zien hoe dit apparaat is opgebouwd.

Als je zo'n apparaat tegenkomt en de prijs is redelijk (meestal is de prijs veel hoger vaak boven 300 Euro)koop hem dan.


Met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door franshack @, Hengelo ov, 01-07-2018, 20:17 (2118 dagen geleden) @ loek

Dat zal inderdaad niet eenvoudig worden om een losse knop te vinden.
Er worden overigens meerdere exemplaren op ebay aangeboden,
waarvan er een paar toch echt onder de 100 euro zijn verkocht.

succes

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 02-07-2018, 19:45 (2117 dagen geleden) @ franshack

Dat zal inderdaad niet eenvoudig worden om een losse knop te vinden.
Er worden overigens meerdere exemplaren op ebay aangeboden,
waarvan er een paar toch echt onder de 100 euro zijn verkocht.

succes

Hallo,

Dat van die prijs had ik zelf al opgemerkt, soms zijn ze voor een redelijke prijs te koop.

Met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door kris ⌂ @, Gent, België, 01-07-2018, 20:22 (2118 dagen geleden) @ loek

beste Loek,

wat deed kpn met dit toestel? lijnen uitmeten?

't is wel een mooi ding, maar neemt veel plaats in op de werkbank.

groeten

Kris

deksel knop gezocht

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01-07-2018, 22:11 (2118 dagen geleden) @ kris

Kris,

In die jaren o.a. 90 had je veel versterkte routes.
Dat zijn vaste lijnen tussen bedrijven in.
Dus niet kiezen maar directe verbindingen.

Je moest dan middels aanpas modules de lijnen recht op niveau brengen middels metingen.

Ik heb ze zowel gemonteerd, onderhouden, omgezet en in systemen gepland.

Waren tenminste lijnen waarbij heden een hacker van zou gruwelen.
Immers je kon daar alleen fysiek op inbreken met een schroevendraaier.

Niks internet, gewoon koper tussen bedrijven en banken in.

deksel knop gezocht

door Goldline @, Oranjedorp, 02-07-2018, 13:13 (2117 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Goldline, 02-07-2018, 13:14

sorry, beetje off topic,
Werd dit ook niet gebruikt als "muzieklijnen" voor lokale radio ?
Daar zijn ook lijnen "doorgevloten" om een rechte frequentie karakteristiek
te krijgen.
natuurlijk moest er onderweg veel gecorrigeerd worden, door kabelcapaciteiten,
van kilometers lengte.

--
Cees PA1DBA

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 02-07-2018, 20:08 (2117 dagen geleden) @ Goldline

Hallo Goldline,

Deze meters werden inderdaad gebruikt voor het inmeten en controleren van muziek lijnen. Maar ze werden ook gebruikt voor het meten aan spraak verbindingen.

In de meter zit ook nog een mogelijkheid om de ruis te meten volgens een psophometrisch filter. Deze filters waren er voor muziek en spraak verbindingen. De filterkromme was voorgeschreven door de internationale CCITT en het komt er eigenlijk op neer dat de filterkarakteristiek de gevoeligheid van een gemiddeld menselijk oor vertegenwoordigde. Dus de aanwezige ruis werd gemeten zoals een mens dit zou ervaren.

Muzieklijnen konden zijn:
De standaard telefoonlijn vanuit een willekeurige locatie. Bijvoorbeeld een restaurant waar vanuit iets werd uitgezonden. Dan werd de telefoon afgesloten en in de centrale werd deze telefoon lijn dan op een muziek verbinding aangesloten die dan weer via "allerlei wegen" naar Hilversum ging.

Maar omdat natuurlijk nog niet bekend was hoe deze "allerlei wegen" er uit zag, waren er in ieder tussen gelegen centrales weer nieuwe muziek verbindingen.

Zoals je al zei hadden deze verbindingen verschillende lengtes en ook verschillende karakteristieken. Om die reden werd er gebruik gemaakt van een universele versterker met een module in de terug koppeling waarmee de karakteristiek vlak gemaakt werd. Let wel op 0.01 dB nauwkeurig. Je had dus in een centrale (ook wel versterker station genoemd) meerdere module met daarop bijvoorbeeld Hilversum - Groningen of Amersfoort-Groningen, etc

Met vriendelijke groet,

Loek

deksel knop gezocht

door Goldline @, Oranjedorp, 03-07-2018, 08:32 (2116 dagen geleden) @ loek

Dank voor de uitleg, mooi meetinstrument, Loek.

--
Cees PA1DBA

deksel knop gezocht

door Hersteller @, Haarlem, 22-08-2018, 14:57 (2066 dagen geleden) @ loek

Ik heb twee van deze apparaten gekocht via marktplaats (oorspronkelijk KPN), een beschadigde die werkt en een redelijke die onmiddellijk na het aanzetten uit en aan gaat.
Ik zoek de handleiding, of een kopie. Daar heb ik wel een knop voor over.;-)

deksel knop gezocht

door loek @, Exloo (Drenthe), 07-09-2018, 19:17 (2050 dagen geleden) @ Hersteller

Hallo Hersteller,

Ik lees nu pas jouw vraag. Kom jij op de beurs morgen en zo ja zou je dan het afdekplaatje willen meenemen voor mij.

Het klopt dat de handleiding/service info moeilijk te krijgen is. Ik heb de originele van iemand te leen gekregen en laten scannen door een professioneel bedrijf (was erg duur). Ik heb de handleiding dus op een CD.

Ik zal nog een CD branden en meenemen. Hoe kan ik je bereiken?

Graag je reactie,

Loek
**********************************

deksel knop gezocht

door Hersteller @, Haarlem, 09-09-2018, 12:54 (2048 dagen geleden) @ loek

Email staat in profiel

powered by my little forum