beetje vervormt nog iets aan te doen (Toestel of techniek)

door rvh @, 's-Gravenhage, 01-07-2018, 12:52 (2098 dagen geleden)

[image]
Van de box wijkt de bovenkant iets te veel omhoog .Zit daardoor een kleine kier in .Volgens mij moet de voorkant eraf kunnen door onder de twee lipjes in te drukken maar gaat zo moeilijk dus maar even met rust gelaten schoeven had ik uiteraard verwijderd.Iemand enig idee zit wel een mooi geluid in .[image][image]

beetje vervormt nog iets aan te doen

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-07-2018, 17:50 (2098 dagen geleden) @ rvh

Hallo Ruud,

Ik denk niet dat er iets aan te doen is. De luidspreker heeft tot in lengte van jaren in de zon gestaan of onder een warme schemerlamp waardoor het kunststof wat is gaan deformeren (uitzetten) en je eigenlijk materiaal te veel krijgt en zijwaarts een weg gaat zoeken maar als ik je foto zo bekijk vind ik het niet storend en die oude spullen, deze uit de jaren 70 mogen wel iets van gebruikssporen vertonen van mij.

Ja, als je hem eenmaal open hebt zou je er van kant tot kant een balkje in kunnen lijmen (kopkanten balkje) met een lijm die het plastic niet aantast (BISON combi snel) en later pas lijm tussen de lange kant van het balkje en de bovenkant van de kast aan de binnenzijde en er dan iets zwaars op zetten, even crea bea maar moet lukken, wel even plastic opruwen met schuurpapiertje, succes.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

beetje vervormt nog iets aan te doen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01-07-2018, 21:54 (2098 dagen geleden) @ rvh

Heel lang geleden dat ik dergelijk setje in handen heb gehad.
Dacht inderdaad dat naar voren toe er uit geschoven moet worden.

Maar waarom open, gaat er mogelijk alleen maar kapot van.
Zit bij mijn weten alleen links een luidspreker in.

beetje vervormt nog iets aan te doen

door franc @, Loosbroek, 02-07-2018, 20:47 (2097 dagen geleden) @ Maurice

Er zitten twee luidsprekersystemen in.
Ik heb er zelf ook een.
Jammer van de slechte kwaliteit van de behuizing.
Deze is bij mij ook een beetje doorgezakt en het receivertje mist enkele afgebroken stukjes wat je ziet na het uitnemen.
Wel een leuk setje wat je maar weinig ziet.

Groet Frank

beetje vervormt nog iets aan te doen

door marc @, Den Haag, 02-07-2018, 17:17 (2097 dagen geleden) @ rvh

een grote pan kokend water erop zetten en laten staan tot het afgekoeld is?

powered by my little forum