pincode W10 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 08-08-2018, 14:09 (2085 dagen geleden)

W10vraagt mij sinds enkele dagen om een pincode in te stellen. Dat wil ik niet, maar Micro$oft laat me geen keuze. Ik kan kiezen tussen pincode instellen of pincode later instellen.
Om mijn pc te gebruiken moet ik nu door drie aanmeldschermen heen. Wie weet hoe ik van de picncodeinstallatievraag afkom?

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 08-08-2018, 14:43 (2085 dagen geleden) @ soundman2

pincode W10

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 08-08-2018, 15:00 (2085 dagen geleden) @ soundman2

Ga naar: Instellingen
Vervolgens naar: Accounts
En daar naar: Aanmeldingsopties
In dit scherm kan je de pincode wijzigen of verwijderen
En: ik ben mijn pincode vergeten

Stoei daar eens wat mee.
Uiteindelijk wil je geen pincode.
Een laatste stap is dus: verwijderen

Succes
Han

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 08-08-2018, 15:07 (2085 dagen geleden) @ Verdicom
Gewijzigd door soundman2, 08-08-2018, 15:16

Ik heb nooit een pincode ingevuld en dus blijft W10 vragen of ik dat wil. Opties: Ja dat wil ik, of: Nu niet, later.
In de afdeling instellingen > accounts krijg ik nog meer van die eenrichtings aanbiedingen. Ergens moet toch de opdracht staan die de schermmelding doet weergeven. Ook het MS forum geeft aanwijzingen om wat te veranderen en vraagt vervolgens of dat helpt. Het MS forum, is een klantenforum dat kennelijk voor MS werkt en niet voor de klanten. Het lijkt wel of ze het niet weten of niet willen zeggen.
Het lijkt wel een winkel die vraagt, koopt u het nu of later. Gewoon NEE zeggen is er niet bij.
Het kan toch niet zo zijn dat je het eerst moet aanzetten en daarna via allerlei instellingen op uit. In en winkel eerst iets verplicht kopen, om het bij de klantenservice vervolgens ongedaan te maken. (als dat nog lukt, want gekocht is toch gekocht?)

pincode W10

door snameroc @, Etten Leur, 08-08-2018, 16:23 (2085 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb hier 4 windows10 pcs maar er is me nognooit nog een pincode gevraagt.
Ik denk toch dat jezelf iets iets al dan niet aangezet hebt.

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 08-08-2018, 19:53 (2085 dagen geleden) @ snameroc

Na een fatale crash, heb ik W10 teruggezet. Waarschijnlijk is het met een update meegekomen. Ook de startfoto van W10 is veranderd in een om de paar dagen afwisselende foto van een landschap en dergelijke taferelen.
Op zeker moment werd het advies gegeven om in te loggen met een pincode, omdat dat eenvoudiger zou zijn als een wachtwoord en nog wat argumenten. Ik wilde dat niet, maar kon alleen kiezen uit doorgaan, vervolgens Pincode maken, of later uitvoeren.
Ik heb het dus persé niet zelf veroorzaakt.
Het is de crash waar ik een paar weken geleden over schreef. Het is een W8 computer, met destijds de gratis update naar W10. De vraag was toen hoe ik W10 terug kon krijgen, of dat ik die moest kopen. Kennelijk staan mijn gegevens ergens opgeslagen, wellicht bij MS, want ik kon W10 zonder probleem via het www weer terugzetten.

pincode W10

door snameroc @, Etten Leur, 08-08-2018, 21:09 (2085 dagen geleden) @ soundman2

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 07:19 (2084 dagen geleden) @ snameroc

ik heb het wachtwoord nu maar uitgezet, dat helpt een beetje.
Bij de aanmeldopties vind ik onder PIN, geen remove button, alleen de keuze "toevoegen" Het lijkt me dat de ellende dan alleen maar groter wordt, ik weet nl niet welke keuzes ik dan krijg en wellicht nog verder in de fuik geraak.

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 08:33 (2084 dagen geleden) @ soundman2

Het wachtwoord disabelen geldt alleen voor de slaapstand, als je de computer een tijdje alleen laat.
De fuik om een pincode aan te maken, kom ik niet meer uit. De vraag komt elke keer als ik de computer opstart.

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 09-08-2018, 10:17 (2084 dagen geleden) @ soundman2

Heb je een lokaal account of een Microsoft-account?

Willem

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 12:17 (2084 dagen geleden) @ Oldtimer

dat weet ik niet. Ik heb van beide termen gehoord, maar weet het verschil niet.

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 09-08-2018, 12:24 (2084 dagen geleden) @ soundman2

Je vindt het bij > Instellingen > Accounts

Bij een lokale account hoef je geen wachtwoord aan te maken, bij een Microsoft-account moet je dat altijd.

Willem

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 14:30 (2084 dagen geleden) @ Oldtimer

Je vindt het bij > Instellingen > Accounts

Bij een lokale account hoef je geen wachtwoord aan te maken, bij een Microsoft-account moet je dat altijd.

Willem

Ik moet een wachtwoord intikken.

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 09-08-2018, 15:32 (2084 dagen geleden) @ soundman2

Ik moet een wachtwoord intikken.

Dat begreep ik al uit een eerdere reactie van je maar het gaat erom wat voor een account je hebt.
Ter verduidelijk van mijn eerdere reactie: bij een lokale account kun je wel een wachtwoord opgeven bij de installatie van Windows maar dat hoeft niet.
Als je een Microsoft-account aanmaakt dan valt er niets te kiezen, dan moet je een wachtwoord opgeven.
Dat Microsoft-account kun je verwijderen maar dat gaat niet zomaar vandaar mijn vraag welk account je hebt.

Willem

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 15:47 (2084 dagen geleden) @ Oldtimer

Dan vrees ik dat ik toch een Microsoft account heb. Omdat verder niemand aan de pc komt, zou ik geen wachtwoord ingevuld hebben.
In het stukje van de accounts en rechten ben ik niet zo thuis.

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 09-08-2018, 16:45 (2084 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Oldtimer, 09-08-2018, 16:46

Je kunt zien wat voor account je hebt.
Als je op je computerscherm links beneden op het windows-icoontje klikt dan zie je weer een aantal icoontjes.
Klik dan op het icoontje dat er uitziet als een raderwieltje (tweede van onder).
Als je dat gedaan hebt zie je weer een rits plaatjes, bij een daarvan staat Accounts.
Als je die aanklikt zie je bij Uw info welke account je hebt.

Willem

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 09-08-2018, 19:07 (2084 dagen geleden) @ Oldtimer

Ik kan daar kiezen tussen een MSaccount of een lokaal account. Ik heb een lokaal account aangemaakt. Eens zien of het opgelost is. Bij heraanmelden ging het goed. Wat is het voor of nadeel van een lokaal account

pincode W10

door Oldtimer @, Oegstgeest, 09-08-2018, 19:19 (2084 dagen geleden) @ soundman2

Wat is het voor of nadeel van een lokaal account?

Zie deze lange link:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-security-winpc/microsoft-account-vs-...

Willem

pincode W10

door Marbel @, Hoorn N-H, 11-08-2018, 07:59 (2082 dagen geleden) @ soundman2

Ga naar wachtwoord veranderen, type je oude ww in vervolgens zie je een leeg veldje om je nieuwe ww in te voeren, laat dat leeg en geef alleen een enter en in het volgende veld ook.
Dit werkt ook voor de pincode!
Bij opnieuw opstarten wordt er niet meer om een ww gevraagd.

succes, Bram

pincode W10

door soundman2 @, Wouw, 11-08-2018, 08:37 (2082 dagen geleden) @ Marbel

Met het omzetten naar een lokaal account ben ik van de dwingelandij voor een pin af.
Ik log nu gewoon weer in met mijn wachtwoord, zonder verdere kapsones. Ik heb voorlopig voor mij nog geen nadelen gevonden.

powered by my little forum