moederbord Samsung led tv (Gezocht)

door Goldline @, Oranjedorp, 21-08-2018, 13:21 (2073 dagen geleden)

Gezocht: moederbord werkend van een Samsung UE55D6200
tot 75 euro accoord.
partnummer BN94-05539C

[image]

--
Cees PA1DBA

moederbord Samsung led tv

door maarten van dijk @, 21-08-2018, 17:36 (2072 dagen geleden) @ Goldline

Aswo heeft hem in voorraad, 122,66 euro excl. btw....Zal dus een slopertje moete worden...succes!

mvg, Maarten.

moederbord Samsung led tv

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 21-08-2018, 19:08 (2072 dagen geleden) @ maarten van dijk

In principe is het niet haalbaar om die tv’s nog te repareren
Onderdelen zijn duurder als aanschaf van een nieuw apparaat.
Fabricantennmaken het zo dat ze 5 jaar meegaan en dan mogelijk defect raken.
Zelfs al in de winkel verteld.
Zelfs als het toestel in de garantie defect raakt krijg je een nieuw of vergelijkbaar apparaat
Om dat arbeidsloon en onderdelen het niet meer loont om te repareren
Sommige technischie willen deze apparaten niet eens meer repareren.
En raden een nieuw apparaat aan.
Na 5 jaar dienst heeft het zijn geld opgebracht na 24/7 aan gestaan te hebben.
De technologie gaat ook snel .
De gouden tijden van repareren van crt toestellen is voorbij
Aan k9 k11 12 enz.
En zal je ewn defect toestel vinden van moederbordis het de vraag of die nog goed is.
De aanschaf prijs is tegenwoordig al laag voor een paar honderd heb je een behoorlijke tv.
Als het teparatie voor een ander is zou ik aanraden om een nieuw toestel aan te schaffen
Nu moederbord morgen een lijn in beeld enz.

moederbord Samsung led tv

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-08-2018, 21:57 (2072 dagen geleden) @ RenéDaemen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-08-2018, 22:01

Tsja.... Dat kun je vinden. Ik vind oude toestellen vaak ook fijner hoor, maar zo hopeloos onrepareerbaar als je hier schetst zijn ze echt niet. Printen swappen is voor de meeste reparateurs prima haalbaar (kan alleen dus even wachten zijn tot je er een voor de juiste prijs tegenkomt - een 55" toestel is ook nog steeds niet echt goedkoop ofzo, dus zelfs het Aswo mainboard zou voor sommige klanten nog goed uitkunnen) en met wat bijscholing en ervaring is het repareren op componentniveau nog steeds een optie.

Laat ik zeggen de "beeldbuis" (moderne vakterm: het paneel) is vaker op of mechanisch beschadigd, maar bij andere mankementen is een toestel heus niet ongezien total loss. In het ergste geval kun je nog altijd het paneel bewaren omdat die ook wel gevraagd zijn en nieuw meestal wel onbetaalbaar (en zelfs dat loont in zeer specifieke gevallen nog, zoals het in de goede oude tijd in zeer specifieke gevallen kon lonen om een nieuwe beeldbuis te monteren).

moederbord Samsung led tv

door Bert K @, Elst Gelderland, 22-08-2018, 02:04 (2072 dagen geleden) @ RenéDaemen
Gewijzigd door Bert K, 22-08-2018, 02:18

In principe is het niet haalbaar om die tv’s nog te repareren
Onderdelen zijn duurder als aanschaf van een nieuw apparaat.
Fabrikanten maken het zo dat ze 5 jaar meegaan en dan mogelijk defect raken.

Waar haal je die onzin vandaan?
Over het algemeen zijn ze best nog te repareren zonder hoge kosten.
Een ex collega van me kocht ze regelmatig op MP op en fikste dat gewoon.
Dat ze voor 5 jaar gemaakt worden?
Onze Sony Bravia draait hier al ruim 8 jaar tot tevredenheid en ik kan je vertellen die maakt overuren.
Dat kreng wil niet defect raken omdat ik een grotere wil.
De LG van mijn zwager net zo die is nog een jaar of drie ouder.

--
Mg.
Bert.
Audio liefhebber

moederbord Samsung led tv

door Goldline @, Oranjedorp, 21-08-2018, 19:24 (2072 dagen geleden) @ maarten van dijk

Dank je Maarten, had ik ook ondekt :-(
zal wel slopen worden...

--
Cees PA1DBA

moederbord Samsung led tv

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-08-2018, 22:08 (2072 dagen geleden) @ Goldline

Vraag even op circuitsonline. Daar zit ten eerste veel Samsungervaring en ten tweede is er een user die veel mainboards op voorraad heeft liggen tegen lagere prijzen dan Aswo.

moederbord Samsung led tv

door Goldline @, Oranjedorp, 22-08-2018, 16:47 (2071 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dank je Maarten , we gaan het proberen.
Dit soort grote toestellen zijn wel fraai indien ze spelen.

Het wachten is natuurlijk op het betaalbaar worden van O-led van LG
zoals ook toegepast in Loewe / B&o / Sony maar niet in de nep Q-led toestellen van Samsung.

Tot dan blijf ik Plasma full HD trouw :-D

--
Cees PA1DBA

powered by my little forum