Probleem met W10 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 26-08-2018, 07:53 (2063 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 26-08-2018, 07:58

Al bijna een week ben ik op zoek naar een oplossing in W10. Ik gebruik dat op een notebookje van Medion en het heeft altijd uitstekend gewerkt. Het notebookje is geleverd met W8 en daarna geupgraded naar W10. Een fatale crash maakte het noodzakelijk de boel opnieuw te installeren. Door de meegeleverde software werd ik weer teruggezet naar W8. Upgrade naar W10 werkte wonderwel ook nog. Ik schreef daar eerder over.
Nu wordt ik geconfronteerd met het feit dat de processor en de harde schijf 100% bezet zijn en de computer niet meer is vooruit te branden. Ik heb op het www een aantal oplossingen gevonden die leken te werken, waardoor het gebruik gereduceerd werd tot enkele procenten.
Het kwam neer op bijvoorbeeld een aantal zaken uit te zetten in services zoals win search (definitief uitgeschakeld), Fetch, Windows update. Het echte probleem lijkt te zitten in een update KB4343909. Die wordt niet geïnstalleerd, omdat de computer zegt dat die niet voor mijn pc bedoeld is. De update blijft voortdurend initialiseren en geeft de melding status: Sommige updates kunnen niet worden geïnstalleerd omdat de PC is uitgeschakeld.
Keuze: opnieuw proberen.
Verder wordt er nog gerept over ELAN-mouse 8/19/2015 12:00 AM 15.19.4.2
Status: in behandeling. Dat verandert dus helemaal niet

Ik heb de service win update gestopt en nu loopt de pc weer.
Krijg je eerst nog de melding dat het proces niet gestopt kan worden. Blijkt hij naderhand toch gestopt te zijn, althans er wordt geen status in services opgegeven, alleen handmatig en de mogelijkheid om de service te starten. Na een restart van de pc staat de service weer aan.
Ik kan de updates handmatig downloaden en installeren, dat werkt ook niet.
Ik wordt er een beetje radeloos van. Wie helpt?

Probleem met W10

door snameroc @, Etten Leur, 27-08-2018, 04:56 (2063 dagen geleden) @ soundman2

Je kunt sommige updates uitschakelen. Er is een speciale tool voor van microsoft zelf, dan blijft de update verborgen tot de volgende grote update danmoet je deze actie herhalen.

Probleem met W10

door Marbel @, Hoorn N-H, 27-08-2018, 10:06 (2062 dagen geleden) @ soundman2

Probleem met W10

door soundman2 @, Wouw, 28-08-2018, 09:09 (2061 dagen geleden) @ Marbel

Ik heb updates uitezet. De update 4343909 is niet geïnstalleerd en wordt ook niet geïnstalleerd. Ik wacht gewoon op de volgende update, door af en toe te kijken of er nieuwe zijn.

powered by my little forum