Onkyo no sound !!! (Toestel of techniek)

door pascal hessel @, België, 11-09-2018, 08:00 (2047 dagen geleden)

Hallo , hier uit België . Ik heb twee jaar en twee maanden geleden mijn Onkyo TX-NR646 aangekocht .Tot nu was alles fantastisch met mijn toestel , tot ik op een avond een serie wilde bekijken ! er plots geen audio meer te horen was ???? maar wel video ! Op alle ingangen en koptelefoon uitgang was er plots niets meer te horen !!!!

wat nu ? Kan je mij helpen ? De garantie is juist verstreken !???? Ik zou blij zijn als ik iets kan weten over dit probleem ???? Dank op voorbaat !

Onkyo no sound !!!

door Goldline @, Oranjedorp, 11-09-2018, 11:37 (2047 dagen geleden) @ pascal hessel

Je zou eerst de firmware update kunnen proberen, volgens veel verhalen op het net zou dat kunnen helpen:

1) Insert usb stick into receiver, with firmware on it... (Yeah you can even downgrade if you want... ive done it just for testing)
2) Turn on receiver...
3) Click and HOLD 'NET' button on receiver and click power at same time.
4) you will see a menu on OSD... press down arrow to select usb firmware update or something like that... click ok..
This way it will force update and rewrite DSP also... anyway it fixed this problem for me

verder zijn de HDMI printplaten verdacht,de gridball ic,s laten los.
Maar vraag eerst maar eens bij je Bonkio importeur na of dit veelvuldige probleem onder verlengde garantie of coulance valt.

--
Cees PA1DBA

Onkyo no sound !!!

door pascal hessel @, België, 17-09-2018, 06:12 (2041 dagen geleden) @ Goldline

bedankt voor de gouden tip , na de update werkt alles weer !!!

Onkyo no sound !!!

door Goldline @, Oranjedorp, 17-09-2018, 07:57 (2041 dagen geleden) @ pascal hessel

houden zo !;-)

--
Cees PA1DBA

Onkyo no sound !!!

door Roland Huisman @, Zwolle, 11-09-2018, 13:28 (2047 dagen geleden) @ pascal hessel

Wellicht eerst een reset uitvoeren met het apparaat?
Dat zet alle instellingen weer op de originele stand.

https://www.onkyo.com/manual/txnr646/adv/nl/052.html

Groeten, Roland

Onkyo no sound !!!

door pascal hessel @, België, 11-09-2018, 17:28 (2047 dagen geleden) @ Roland Huisman

Heb dit onmiddellijk gedaan,maar zonder resultaat ?????

Onkyo no sound !!!

door eric-radio @, Arnhem, 11-09-2018, 18:26 (2046 dagen geleden) @ pascal hessel

Ik heb een dergelijk probleem gehad met een Onkyo waarvan ik het type niet precies meer weet.
Grote serie Onkyo heeft problemen gehad met het HDMI board, soms help recap (zie YouTube).
In mijn geval was het helaas een dsp chip.

Je kunt dit testen door het HDMI board met fohn te verwarmen.
Boven en onderkant verwarmen.
In mijn geval deed het geluid het dan een tijdje en is dan weer weg als het board afgekoeld is.


Onkyo heeft een tijdje een coulance regeling gehad om het board door hun te laten vervangen.
Ik weet niet of deze regeling nog aktueel is.

Suc 6

Onkyo no sound !!!

door ronnie van dalen @, Hoogeveen, 12-09-2018, 14:24 (2046 dagen geleden) @ eric-radio

Klopt

Hier kun je checken of het van toepassing op jouw apparaat:

https://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Tegenwoordig kun je kiezen voor reparatie of een deel van het aankoopbedrag retour geloof ik

Onkyo no sound !!!

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 11-09-2018, 20:18 (2046 dagen geleden) @ pascal hessel

Als de suggesties van updaten of resetten niet helpen, dan zul je in plaats van garantie, conformiteit moeten proberen te claimen. Dit is in principe NIET bij de fabrikant of importeur, maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Immers is de fabrieksgarantie dan na 2 jaar wel verstreken, maar de verwachte leeftijd van het apparaat is nog (lang) niet bereikt. Daar staat waarschijnlijk een 5 tot 7 jaar voor, dat zou je even bij een Belgische (consumenten)organisatie of rechtshulp moeten navragen. Dat betekent dat de verkoper je voor een redelijk deel in de kosten tegemoet moet komen, zelfs als de fabrikant er geen regeling voor heeft.

Onkyo geen geluid.

door kris ⌂ @, Gent, België, 12-09-2018, 17:34 (2046 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door kris, 12-09-2018, 17:36

Als de suggesties van updaten of resetten niet helpen, dan zul je in plaats van garantie, conformiteit moeten proberen te claimen. Dit is in principe NIET bij de fabrikant of importeur, maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Immers is de fabrieksgarantie dan na 2 jaar wel verstreken, maar de verwachte leeftijd van het apparaat is nog (lang) niet bereikt.

Maarten,

loop je nu niet wat voor op de feiten? Ts heeft hem, naar ik meen, niets eens ter reparatie aangeboden. Ik denk dat dit toch nog de altijd de eerste stap is, alvorens allerlei instanties of consumentenorganisaties aan te spreken....


groeten

Kris

Onkyo geen geluid.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-09-2018, 00:40 (2045 dagen geleden) @ kris

Als ze spontaan over garantie of coulance beginnen, dan hoeft hij het niet te weten... Maar als hij denkt dat hij het niet eens hoeft te proberen, dan lijkt me dit precies de kennis die hij nodig heeft?

powered by my little forum