Uniframe UF 028 (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 02-10-2018, 22:15 (2004 dagen geleden)

Ik heb een redelijke verzameling Uniframe, echter eentje ben ik nog nooit tegenkomen en dat is de UF 028:

[image]

Niet dat ik er echt om verlegen zit, maar ik zou er graag een maatschets van willen hebben.
Mocht iemand een dergelijk plaatje bezitten dan zou ik willen vragen om het eens op de scanner te willen leggen of er een goede maatschets van te maken. Het gaat dan alleen om de maten van de transistor bevestigingsgaatjes.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Uniframe UF 028

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 03-10-2018, 09:11 (2004 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Ik heb een redelijke verzameling Uniframe, echter eentje ben ik nog nooit tegenkomen en dat is de UF 028:

Daar zou ik ook wel belangstelling voor hebben.

--
Groeten van Fons

"Het leven van een elektronicus gaat niet over rozen."

Uniframe UF 028

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 03-10-2018, 12:05 (2004 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Het zou mij eigenlijk in het geheel niet verbazen als dit plaatje nooit op de markt is geweest.:-(
Zo bezit ik ook nog een folder (mogelijk wat later van datum) waarop dit plaatje niet (meer?) op voorkomt, maar het kan ook zijn dat dit van een eerdere datum is.
Wie zal het zeggen?
Mocht er nu zo’n plaatje opduiken dan weten we wat meer.
In de folder wordt ook gesproken over gaten voor twee transistoren met TO-3 voet of twee transistoren met SOT- 9 voet.
Merkwaardig genoeg kent Google SOT- 9 niet, d.w.z. SOT (= Small-Outline Transistor) uiteraard wel, maar volgens mij is deze term van veel recentere datum
Mede daarom ben ik ook erg benieuwd naar de maten van de transistor bevestigingsgaatjes.
W wachten het af.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Uniframe UF 028

door pjm @, Best, 03-10-2018, 13:55 (2004 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door pjm, 03-10-2018, 14:48

SOT 9 is toch niet zo vreemd.[image]
Wordt ook TO 66 genoemd.
[image]

Uniframe UF 028

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 03-10-2018, 17:10 (2004 dagen geleden) @ pjm

SOT 9 is toch niet zo vreemd.
Wordt ook TO 66 genoemd.


Het mag misschien raar klinken maar SOT- 9 kende ik niet, TO-66 wel en daar moet ik zelfs nog wel ergens een boormalletje met boorbusjes voor hebben liggen.
Ooit stapels kleine voedingkjes gebouwd met een 2N3054 transistor als serie regelaar.
Maar goed, nooit te oud om nog wat te leren.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Uniframe UF 028

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-10-2018, 12:50 (2003 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door Maarten Bakker, 04-10-2018, 12:52

Ik denk dat Small Outline Transistor een "backronym" is en dat SOT oorspronkelijk (door Philips?) bedacht is voor Special Outline Transistors. Het bekende TO-92 achtige huisje heette bijvoorbeeld SOT-54 omdat de vorm toch wat anders was.

Uniframe UF 028

door franshack @, Hengelo ov, 03-10-2018, 19:54 (2003 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Volgens mij is het plaatje UF028 te zien op de laatste foto van dit NVHR Radiocafé verslag:
Verslag van 17 september en 1 oktober 2013: Uniframe
Mogelijk dat Chris Siecker of zijn zoon je wel kunnen helpen.

succes

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

Uniframe UF 028

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 03-10-2018, 21:55 (2003 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door Anton van den Oever, 03-10-2018, 22:05

Heel, heel goed gezien van jou.:) :)
In ieder geval veel scherper dan dat ik zelf destijds was, want ik ben namelijk degene die het moertje staat aan te draaien op die foto. :-(
Tja, soms sta je er met je neus pal boven op en zie je het toch niet.
Mooi in ieder geval dat het plaatje bestaat, helaas is Chris Siecker inmiddels overleden dus kan ik het hem zelf niet meer vragen maar mocht er niemand anders met dit plaatje komen dan ga ik kijken of ik contact kan opnemen met de zoon van Chris.
In ieder geval bedankt.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Uniframe UF 028

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 04-10-2018, 13:18 (2003 dagen geleden) @ franshack

Kon het niet laten om de foto in een UF005 in te passen.
Hiermee kun je verder om de maten vast te leggen als een origineel ontbreekt.
Groet, Ben

[image]

Uniframe UF 028

door franshack @, Hengelo ov, 04-10-2018, 16:42 (2003 dagen geleden) @ Ben

:) :||:

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

Uniframe UF 028 reinvented

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 04-10-2018, 21:30 (2002 dagen geleden) @ Ben

Tja Ben, als jij (en ook de anderen) al zoveel moeite hebt gedaan dan rust op mijn schouders de verplichting dit weer te converteren, als underlay in Autocad te importeren, de maten van de transistoren via datasheets te bepalen en dit door de te interpoleren in te passen in al eens eerder gemaakte tekeningen van Uniframe. ;-)
Het gatenpatroon laat toe om slechts 2 transistoren tegelijkertijd te monteren.
Het is dus 2 x TO-3, of 2 x SOT9, of 1 x TO-3 + 1 x SOT9

[image]

Voor eventueel geïnteresseerden, een PDF’je van het plaatje vind je hier:KLIK
Afdrukken op ware grootte zou een plaatje moeten opleveren van 125 x 125 mm.
Een ieder bedankt voor de bijdragen
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Uniframe UF 028 reinvented

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 05-10-2018, 10:25 (2002 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Dank je wel Anton hij gaat in het "archief" :-)
Groet, Ben

powered by my little forum