marantz M-CR611 internetradio (Toestel of techniek)

door maarten van dijk @, 07-10-2018, 20:30 (1999 dagen geleden)

Beste forumgenoten,
Sinds 2 jaar heb ik een Marantz M-CR611.Daar kan oa internetradio mee worden ontvangen.Mooi ding met veel mogelijkheden.DAB+, USB aansluiting,Blue-tooth, enz.Sinds een tijdje heeft de set de onhebbelijkheid geen contact te maken met Wifi.Door de set te resetten, of het modem, vindt ie het weer.Nu had ik hiervoor een MiH 1500 set van Philips, ook met internetradio,die staat nu op de slaapkamer en heb daar met inloggen op wifi geen problemen mee.Op het Marantz forum word ik ook niets wijzer.Als ik de set opnieuw ga instellen op wifi, kan hij al de server niet meer vinden.Enigste oplossing is modem resetten, of de set, waarna na een paar dagen weer dezelfde problemen op duiken.Wie kent dit en weet wat er aan de hand kan zijn?Of tips om het anders te voorkomen?
Ben benieuwd...
mvg, Maarten.

marantz M-CR611 internetradio

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 07-10-2018, 21:38 (1999 dagen geleden) @ maarten van dijk

Mogelijk door storing in wifi netwerk?
Heb zelf daarvoor een extra wifi extender met dikke antennes en beter signaal.

Probeer eens tijdje met toestel op bv
1m afstand wifi router.
Kijken of dan wel houd.

Kijk bv met zo.n wifi app wat voor kanalen bij jouw actief zijn. Zal druk zijn.

Of kies op wifi router een ander kanaal.

Mogelijk dat jouw toestel wat sterker signaal nodig heeft dan de andere.

Kortom sluit al dit soort ontvang zaken uit voor je toestel de schuld geeft.

marantz M-CR611 internetradio

door maarten van dijk @, 08-10-2018, 12:34 (1999 dagen geleden) @ Maurice

Dank voor je bericht, Maurice.Ontvanger staat een meter van het modem af.De Philips set pakweg 10 meter en die pakt meteen het wifi signaal op en ik heb internetradio.De Marantz een tijdje rechtstreeks aan de modem gehangen via een UTP kabel, een tijdje ging het goed, daarna niks meer, na resetten weer tijdelijk normaal.

mvg, Maarten.

marantz M-CR611 internetradio

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-10-2018, 16:22 (1999 dagen geleden) @ maarten van dijk

Ah ook met vaste verbinding..

Toch dan iets wat steeds bv ip adres los gooit.
of een of andere beveiliging actief wordt.

Of ding probeert toch steeds wifi te activeren.

Als dat eerst niet was dat uitvallen
dan terug redeneren wat er gewijzigd is.

Harde reset niet mogelijk?.
Tracht te achterhalen wat er fout gaat.

Ding probeert .met kabel. op je netwerk in te loggen. dan krijgt deze een ip adres van de router.
dan moet toestel een website gaan opzoeken en daar info vandaan halen.

Dan zijn er nog poorten en mogelijk dat je router een poort dicht gegooit heeft
ivm beveiliging.

enfin
dergelijke zaken hoe wordt een verbinding gemaakt.

marantz M-CR611 internetradio

door Peter1952 @, Almere, 08-10-2018, 17:39 (1999 dagen geleden) @ Maurice

Ik heb dit toestel ook en hier zijn weer andere problemen. Als ik alleen internetradio gebruik gaat het allemaal prima. Zodra ik muziek heb afgespeeld via de server (Nas) en ik ga terug naar internetradio dan kan hij de zenders niet meer terugvinden. Haal ik even de netspanning er even af dan gaat het weer goed.
Sinds enige tijd is er een probleem bijgekomen: Als ik muziek wil afspelen via de app dan loopt de app vast zodra ik het eerste nummer of album heb ingegeven. Ik moet dan de app afsluiten en dan gaat het weer één nummer of album goed.
Ik speel nu maar af met de Logitech Duet die ik nog heb liggen, via de digitale ingang. Dat gaat allemaal prima.
Als je de resensies van de app leest is het allemaal ellende met de app.
Ik heb de Marantz met een netwerkkabel gekoppeld.

Daarvoor had ik Sonos en Heos, waarvan Sonos het betrouwbaarste was.

Erg jammer allemaal, ik heb de Marantz juist gekocht omdat het een totaal oplossing was, tuner, versterker, CD-speler en media speler in één.
Ik denk er nu over om een Sonos Connect voor muziek aan te schaffen.

Groeten,
Peter

marantz M-CR611 internetradio

door maarten van dijk @, 08-10-2018, 19:30 (1998 dagen geleden) @ Peter1952

Peter, die problemen heb ik ook.Ikheb nog een Philips MHi1500 van een jaar of 8 geleden,voor de extra mogelijkheden als DAB+ de Marantz aangeschaft.Inderdaad, na resetten van de set doet internetradio het weereen tijdje.Ook zijn er problemen met de USB. Dan weer wel, dan weer niet en minutenlang werk om de data te laden.Ik denk datik de Philips er weer neer zet.Daar zit ook nog een HD van 160Gb in.Op het Marantz forum staan ook enkele van dezelfde klachten, maar die blijken nooit geen antwoord te hebben gehad.Ik zal nu de eens kijken of de off. importeur hier iets op weet, dan wel misschien soft ware matig een up date kunnen geven.En die komen wel weer binnen.Alleen geen controle van het ge update...wordt vervolgd.
mvg, Maarten.

marantz M-CR611 internetradio

door Peter1952 @, Almere, 09-10-2018, 12:05 (1998 dagen geleden) @ maarten van dijk

Als je de recensies van de verschillende apps van bekende merken bekijkt in de app store, geven ze bijna allemaal problemen. Denon en Marantz staan met ster bovenaan wat problemen betreft. Degenen die het langst op de markt zijn, hebben ook de beste recensies. Sonos geeft de minste problemen van de huidige systemen, ik heb zelf ook ervaren dat dit systeem nagenoeg geen problemen geeft. Bose werkt ook probleemloos, ook bij Wifi. Ik heb mijn oude Logitech Squeezebox systeem ook nog steeds, en weer in gebruik genomen. De app van Logitech zelf wordt al tijden niet meer onderdteund resp. geupdated, maar een app van derden (Ipeng) wordt nog steeds onderdsteund en de Squeezebox werkt daardoor nog steeds super en geeft een perfecte geluidskwaliteit. De digitale uitgang heb ik nu op de tweede digitale ingang van de Marantz aangesloten. Gaat allemaal prima.
Internetradio gaat verder prima.

Het blijkt dat het de moeite loont om voor de aanschaf van dit soort systemen eerst eens naar de recensies van de app te kijken.

Het probleem van het vastlopen van de app blijkt naderhand te liggen aan het nieuwste IOS van apple, op een oude Ipad met een ouder IOS werkt het wel goed, al blijft het probleem met internetradio soms aanwezig.

Het is best jammer dat een op zichzelf prima apparaat mank gaat door een slechte app.

Groeten,
Peter

marantz M-CR611 internetradio

door Jan 1 @, Tilburg, 07-10-2018, 21:49 (1999 dagen geleden) @ maarten van dijk

Mijn Sangean WFR 27 C Internet - DAB - FM radio heeft precies hetzelfde probleem.
De ene dag speelt hij probleemloos (WiFi), en de andere dag vind hij wel de router, maar ontvangt niet altijd signaal. Met het modem ook geprobeerd, maar dezelfde resultaten. Op ons vakantie adres in Zeeland precies dezelfde nukken. Of een dag probleemloos, of een andere dag met horten en stoten spelen. Na het resetten van die router op het vakantie adres speelde hij wel (zolang het weer duurde natuurlijk). De DAB ontvangst daarentegen is perfect te noemen, zowel binnen als buiten probleemloos. Al moet binnen het staaf-antennetje wat verder uitgetrokken worden. De FM werkt ook prima.

marantz M-CR611 internetradio

door snameroc @, Etten Leur, 08-10-2018, 20:35 (1998 dagen geleden) @ Jan 1

Dan is mijn nad fm tuner zo slecht nog niet bijna 20 jaar dag in dag uit trouw van dienst nooit een reset nodig.
Mijn ervaring met wifi is dat dichtbij lang niet altijd beter is. Misschien de modum iedere nacht resetten met een stekkerklok, ik weet een paarde middel maar je kunt er maar mee geholpen zijn.

marantz M-CR611 internetradio

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-10-2018, 20:47 (1998 dagen geleden) @ snameroc

bekijk je wifi eens met zo.n wifi app.

geen wonder dat het fout gaat.

hier mijn hut. met een extender stuk beter nu.
Dit was daarvoor

[image]

marantz M-CR611 internetradio

door maarten van dijk @, 08-10-2018, 21:24 (1998 dagen geleden) @ maarten van dijk

all.

Ik heb de vraag voorgelegd aan de techneuten van Marantz Nederland in Eindhoven.
Ikben benieuwd wat zij te melden hebben.Wordt vervolgd.

vmg, Maarten.

marantz M-CR611 internetradio

door Hans PA0H @, Apeldoorn, 09-10-2018, 10:59 (1998 dagen geleden) @ maarten van dijk

Er zijn apparaten die er niet tegen kunnen dat het modem dat apparaat een ander IP adres toekent.


groeten , Hans PA0H

marantz M-CR611 internetradio update

door maarten van dijk @, 09-10-2018, 19:04 (1997 dagen geleden) @ maarten van dijk
Gewijzigd door maarten van dijk, 09-10-2018, 19:07

Zeer snel al antwoord gekregen van Marantz:advies is de set een fabrieksreset te geven.Stekker uit stopcontact, 3 sec. wachten, stekker weer in stopcontact terwijl aan achterkant knoppen IOS en WPS tegelijk 10 sec. ingedrukt houden, tot indicator groen oplicht en initialized of factory reset in display verschijnt.Daarna de set up uitvoeren.Als dat niet helpt, de in router UpnP aanzetten en tevens de volgende poorten open zetten: 3813,443,80,8080,3689,TCP, 554,5297,5298,5353.

Het eerste zal ik morgenvroeg eens uit proberen.Wordt vervolgd.

mvg.
, Maarten.

marantz M-CR611 internetradio

door Andrew @, 07-04-2020, 20:48 (1451 dagen geleden) @ maarten van dijk

Hey, niet echt meer actueel misschien je vraag. Maar ik denk dat er nog steeds mensen problemen hebben hiermee.
Kijk naar je ip adres - log in op je router - zoek het ip adres op - stel in op vast dhcp adres - en dmz (demilitarized zone).
Bewaren en ready!

powered by my little forum