pocketradio (Toestel of techniek)

door henk43 @, Bovensmilde, 10-10-2018, 15:02 (1997 dagen geleden)
Gewijzigd door henk43, 10-10-2018, 15:21

[image]Vandaag tegen pocketradio van Philips aangelopen De D 8236 alleen mg .Na controle
bleek het apparaat uit 1983 te stammen een tegenvaller maar het typenummer verried al zoiets.Ik wist nooit dat Philips in die jaren nog alleen mg ontvangertjes op de markt bracht. OP de foto links de pocketradio van Kontakt in het midden de l0x90T en rechts de D8236 Kwa ontvangst is de l0x90t veruit de gevoeligste dan komt het apparaat van Kontakt en daarna de D8236

Henk

pocketradio

door franc @, Loosbroek, 10-10-2018, 20:31 (1997 dagen geleden) @ henk43

De middelste is ook veruit de mooiste!
Er zitten natuurlijk ook betere onderdelen in.
De ferrietstaaf is wat groter, de Ls ook.
De alleen MG ontvangers uit de nadagen zijn idd niet best.
Heb er zelf ook enkele gehad, zeker de op 3V werkende radio’s vond ik slecht!
Zijn absoluut geen partij voor de jaren 60 en oudere MG ontvangers.

Groet Frank

pocketradio

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 11-10-2018, 16:50 (1996 dagen geleden) @ franc

Ik heb een hele verzameling van die dingen en er lijkt niet echt een duidelijke relatie tussen bouwjaar en kwaliteit. Het zou me niet verbazen als het al vanaf eind jaren '60 ingekocht spul was. Sommige zijn gevoeliger dan andere, en sommige speakertjes klinken veel beter dan andere terwijl er op het oog niet veel verschil in zit.

Over het algemeen geldt dat hoe meer transistors en mf-trafo's je ziet, hoe beter de radio. Maar ook dat gaat niet altijd op.

powered by my little forum