Mini TV-radio zonder geluid. (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-10-2018, 19:34 (2013 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Ik heb hier een mini TV-radio combi bijna in zakformaat open liggen en de tv werkt perfect alleen zonder geluid en ook de radio doet het niet. Er is uit het luidsprekertje wel een lichte brom te horen met de volumeregelaar regelbaar.

[image]

Als ik (heel vreemd) met een schuifschakelaartje CHARGE-NORMAL aan de zijkant rommelde deed speelde de radio en vermoedelijk (nog niet geprobeerd) het tv geluid waarschijnlijk ook maar nou blijft alles (geluid) zo dood als een pier. Moet toch iets mechanisch zijn zou je zeggen, een printbreuk of draadje maar kan niets vinden door er hier en daar even op te porren met een nylon trimmer (geen sluiting maken natuurlijk)

Heeft iemand zo iets wel eens aan de hand gehad, ik heb geen schema van het ding maar moet nog zoeken op web maar of ik er wijzer van wordt :(

Dank alvast voor eventuele suggestie.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-radio zonder geluid.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 15-10-2018, 19:41 (2013 dagen geleden) @ Hans van Kampen

schuif potmeter mogelijk pootje
afgebroken.
Cq ligt eilandje los van die potmeter.

Met de vinger de loper potmeter aanraken.
Moet toch gaan brommen.

Mini TV-radio zonder geluid.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-10-2018, 19:44 (2013 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

Het is een ronde potmeter de volumeregelaar en als ik de midden aftakking aanraak met schroevendraaiertje een harde 50 Hz brom uit speakertje.

--
Hans van Kampen

Mini TV-radio zonder geluid.

door snameroc @, Etten Leur, 15-10-2018, 20:55 (2013 dagen geleden) @ Hans van Kampen

En op de andere? Hij moet op 2 aansluitingen brommen als het volume open staat.

Mini TV-radio zonder geluid.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-10-2018, 04:03 (2012 dagen geleden) @ snameroc

Hallo Johan,

Idd doet de brom het op 2 aansluitingen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-radio zonder geluid.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 15-10-2018, 23:22 (2013 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Is de versterker Top.

Verder terug naar de schakelaar
TV radio en zo terug fout op sporen.

Mini TV-radio zonder geluid.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-10-2018, 04:08 (2012 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Hans van Kampen, 16-10-2018, 04:11

Versterker is idd OK, zal verder stroom opwaarts moeten zoeken. Moet toch mechanisch iets zijn lijkt me zoals printbreukje, slechte soldering, 2 onderdeeltjes die elkaar raken en dat niet mogen, is zo compact allemaal.

Merk is van NORDMENDE, ik heb ze ook van REALISTIC, BROKSONIC, EMERSON en ISP en die doen het wel. Buitenkant andere kleur maar verder zelfde fabrikaat. Beeldbuisje is van ORION.

Dank voor suggesties.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-radio zonder geluid.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 16-10-2018, 07:05 (2012 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ergens in het apparaat schakel je om van TV naar Radio. Voor beide toepassingen wordt de LF versterker gebruikt. Ik zou eens kijken waar die omschakelaar zit en of dat nog goed werkt?

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Mini TV-radio zonder geluid.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-10-2018, 15:39 (2012 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Die zit er zeker Leo, Ik ga vanavond kijken.

Wordt vervolgd.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Geluid doet het weer.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-10-2018, 17:40 (2012 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Inderdaad de omschakelaar (schuifje) van omzetting TV - RADIO. Daar aan rommelen resultaat dus even kijken verder op losse soldering, even contactspray etc.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Geluid doet het weer.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 16-10-2018, 19:15 (2012 dagen geleden) @ Hans van Kampen

:) :) :)

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

powered by my little forum