Gratis wereldklok (Aangeboden)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-07-2023, 08:42 (295 dagen geleden)

Kan mee naar Driebergen de volgende beurs.

Let op….
op de foto ziet het er raar uit met ontbrekende cijfers maar komt door framerate van tablet camera want LED displays worden gemultiplext. In het echt mankeerd er niets aan. Wel zelf 12 volt= voeding met bekende ronde stekkertje waarvan centrum de plus.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Gratis wereldklok

door Cornelisjan @, Lunteren, 07-07-2023, 08:48 (295 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Goede morgen Hans,

Deze neem ik graag van jouw over op de volgende beurs in Driebergen.

Groet,

Cor

Gratis wereldklok voor Cornelisjan

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-07-2023, 12:39 (295 dagen geleden) @ Cornelisjan

Ik stuur je voor die tijd ff een mailtje.

:-)
Hans

--
Hans van Kampen

Gratis wereldklok

door Roland Huisman @, Zwolle, 07-07-2023, 09:40 (295 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Helaas ben ik te laat... maar wat een leuk ding :-)

Groeten, Roland

Gratis wereldklok

door Cornelisjan @, Lunteren, 07-07-2023, 11:42 (295 dagen geleden) @ Roland Huisman

Helaas ben ik te laat... maar wat een leuk ding :-)

Ja Roland dat vond ik ook, maar ik hou jouw opmerking in mijn achterhoofd.

Groet,

Cor

Gratis wereldklok

door Roland Huisman @, Zwolle, 11-07-2023, 22:11 (291 dagen geleden) @ Cornelisjan

Helaas ben ik te laat... maar wat een leuk ding :-)


Ja Roland dat vond ik ook, maar ik hou jouw opmerking in mijn achterhoofd.

Hoi Cor,

Fijn :-) Ik hoop dat je er plezier van hebt. Mocht het toch niet zijn wat je ervan verwacht, dan hoor ik het graag. Het ding heeft nogal wat teweeg gebracht op het forum... (-:

Groeten, Roland

Gratis wereldklok

door Cornelisjan @, Lunteren, 11-07-2023, 23:35 (291 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Cornelisjan, 11-07-2023, 23:41

Hallo Roland,

Ik hoop dat je er plezier van hebt. Mocht het toch niet zijn wat je ervan verwacht, dan hoor ik het graag.

Bij deze beloofd, maar ik moet er natuurlijk wel voor waken dat ik niet teveel valse hoop bij jouw veroorzaak.

Het ding heeft nogal wat teweeg gebracht op het forum...

Net wat je zegt, goed idee van Hans en Henk deze draad over "Elektronische Klokken".
Ik zie een heleboel prachtige klokken voorbij komen, de één nog mooier dan de ander, en ik kan er niet over mee praten aangezien ik nog nooit een exotische klok heb gebouwd of aangeschaft.

Maar dit duurt dus niet lang meer :-D

Met vriendelijke groet,

Cor

Gratis wereldklok

door Armand @, België, 07-07-2023, 14:12 (295 dagen geleden) @ Roland Huisman

Nextime Haarlem/Nederland... maar niet echt goedkoop.:-|
https://www.nextime.eu/products/2897?_pos=2&_sid=86eaf04d1&_ss=r

Groeten, Armand

Gratis wereldklok

door soundman2 @, Wouw, 07-07-2023, 16:13 (295 dagen geleden) @ Armand

Nextime Haarlem/Nederland... maar niet echt goedkoop.:-|
https://www.nextime.eu/products/2897?_pos=2&_sid=86eaf04d1&_ss=r

Groeten, Armand

Ik heb ooit een klok gebouwd naar eigen ontwerp en dat is dus wereldwijd de enige.Ik heb er destijds vele uren aan gewerkt. Als je alles omzet in geld is die klok onbetaalbaar......


[image]

Gratis wereldklok

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-07-2023, 17:16 (295 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb met arduino een POV klok gebouwd alleen moet ie nog gaan werken met DCF-77 of een nauwkeurige RTC module maar dat heeft de ontwerper helaas niet ontworpen in de sketch. Als je hem uit doet en weer aan staat ie standaard op 0.00 uur. Je laat zo’n vin immers niet continu draaien, zal vanavond ff foto posten, ben nu niet thuis.

--
Hans van Kampen

POV klok met Arduino

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-07-2023, 18:31 (295 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Hans van Kampen, 07-07-2023, 18:35

Ja, en zo wordt dit onderhand met ieder zijn zegje weer een heel draadje maar goed, gezellig lullen met elkaar:-D

Hier mijn POV klok gebouwd met een Arduino Nano. Die verdwenen taartpunt komt door eveneens de camera sluitertijd.

Zoals eerder vermeld moet je de klok precies om 12 uur aanzetten om hem gelijk te laten lopen want die tijd staat geprogrammeerd in de sketch maar hij maakt nogal herrie die propeller, leuk voor even maar het jammere is dat er geen DCF-77 of RTC module is opgenomen om hem als je hem aan zet met RTC mudule meteen gelijk loopt of met DCF-77 na een minuut of 2.

Het was voor de ontwerper te veel dat te ontwikkelen, jammer. Ik ben ook niet zo'n programmeur om dat ff te fiksen.

Staat nu ergens in een hoek in onbruik vanwege het eerder genoemde onpraktische als je hem bij voorbeeld om 18u34 aan zet hij 12 uur aan geeft.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

POV klok met Arduino

door soundman2 @, Wouw, 07-07-2023, 18:49 (295 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 07-07-2023, 18:51

Als ik het goed begrijp is het één ledstrookje dat snel ronddraait. Dan vind ik de overbrenging van de "data" naar de leds weer interessant.
Misschien even een apart draadje openen over electronische klokken.

POV klok met Arduino

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-07-2023, 18:57 (295 dagen geleden) @ soundman2

Ik kom er op terug Henk, is inderdaad één rij of 14 leds geloof ik.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

POV klok met Arduino

door DirkHartland @, Rhoon, 08-07-2023, 15:46 (294 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door DirkHartland, 08-07-2023, 15:50

Hallo Hans,
DS1307 I2C RTC klok module gebruiken is een goede mogelijkheid. I2C, battery back-up.
Zoek maar even op internet, ongeveer €2 te koop bij Hobby electronica.
Wel iets maken voor het kunnen gelijkzetten zoals bijvoorbeeld je digitale wekker.
Zelf (nog) niet toegepast.

Zeg net dat je het in je eerdere bericht al over een RTC module had :-)

Gratis wereldklok

door Roland L ⌂ @, Born, 07-07-2023, 17:30 (295 dagen geleden) @ Roland Huisman

Met een Arduino of Pi Pico en enkele TM1637 modules van Ali plus het nodige huisvlijt bouw je hem makkelijk na. Technisch stelt dit niet veel voor. De uitdaging (voor mij althans) is de nette afwerking.

Gratis wereldklok

door Cornelisjan @, Lunteren, 02-09-2023, 22:14 (238 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Vandaag overhandigde Hans mij deze prachtige wereld klok.
Ook de bijbehorende voedingsadapter had hij er ook nog bij gezocht.

[image]

Zoals jullie zien bij thuiskomst meteen geprobeerd.

Hans nogmaals bedankt:)

Gratis wereldklok

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-09-2023, 22:46 (237 dagen geleden) @ Cornelisjan

Graag gedaan Cor, wel plezier ermee.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum