Defecten en de vakantie. (Algemeen)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 26-09-2023, 20:19 (219 dagen geleden)
Gewijzigd door Ben, 26-09-2023, 20:22

Denk dat ik niet de enige ben die na terugkomst merkt dat er van alles stuk is of stuk gaat.
In de laatste week van de vakantie zei de led tv in de stacaravan, doe het zelf maar.
Zit zo’n Vestel voedingsprint in waarvan de diodes goed lijken te zijn, thuis maar eens prutsen.
Een dag na thuiskomst breekt de bocht van de keukenkraan af.
Gisteren gaf de wasmachine (Bosch uit 2017) de geest en dat zonder een foutcode op het display.
Wel wat klik klak klik van een relais maar de motor draaide niet.
Wasmachine op zijn zij gelegd, omdat ik de motor niet hoorde moest het probleem daar zitten.
En juist, de koolborstels zijn op en heb nieuwe besteld.
Vandaag de koolborstels vervangen en hij doet weer wat hij moet doen.
Nu dat led tv’tje nog en een nieuwe keukenkraan plaatsen, ben bijna weer aan vakantie toe.:-D
Komen deze “na de vakantie” defecten alleen bij ons voor, of zou dit een toevalligheid zijn.
Groet, Ben

Defecten en de vakantie.

door soundman2 @, Wouw, 26-09-2023, 20:44 (219 dagen geleden) @ Ben

In het verleden was bij terugkomst van vakantie even naar het nieuws op TV kijken vaak niet mogelijk. Het batterijtje voor het zendergeheugen had zijn dagelijkse hapje niet meer gekregen en was dus leeg. Alle zenders foetsie en de analoge instellingen op nul, dus geen geluid en geen beeld.........
Als een slimmerik dan via de gebruiksaanwijzing terug weer licht in de pijp bracht, was er geen zender meer geprogrammeerd:fir

Defecten en de vakantie.

door henkk56 @, 27-09-2023, 10:14 (218 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door henkk56, 27-09-2023, 10:15

Dan heb je nog geluk met de wasmachine,al vrij lang worden er ook borstelloze motoren met een controller gebruikt en die controller wil nog wel eens onherstelbaar in de soep gaan.
Je krijg dan wel 10 jaar garantie op de motor,maarja die gaat natuurlijk nooit stuk.:-D
De controller zit uiteraard apart van de motor zodat die niet onder de garantie van de motor valt.

Henk

Defecten en de vakantie.

door F2ride2001 @, 28-09-2023, 09:28 (217 dagen geleden) @ Ben

Goh wat herkenbaar :-D
Bij mij was het, opvolgorde van binnekomst:
1) schokbreker vouwwagen op de terugweg kapot, mag na 32 jaar. In Duitsland nieuwe set besteld. Paar dagen later gemonteerd
2) zoon belt op: motorfiets met motormanagementlampje. Komt langs, 4 storingen waarvan 3 kritisch. 10 uur gesleuteld aan 1 stuk om het op te lossen
3) vrouw komt, vaatwasser staat vol water? afvoerpomp kapot. Nieuwe is te duur voor leeftijd apparaat (15 jaar) maar nieuwe vaatwasser besteld. Oude uit moeten bouwen en ruimte klaar maken voor nieuwe. Nieuwe geplaatst op Donderdag.
4) klap op de vuurpijl vader een herseninfarct. Leeftijd 85 jaar. Die kan ik niet oplossen :-(

Ik wil volgende keer geen extra weekje vrij meer.....

powered by my little forum