Test CD (Algemeen)

door JohanB @, Sleidinge (BE), 29-02-2024, 21:22 (59 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar een test CD. Met meetsignalen dus geen muziek. Bvb. Sony YEDS-18.

Op internet vind ik een paar sites waarvan je de bestanden kan down loaden maar McAfee waarschuwt dat die sites niet veilig zijn.

Kent iemand een site die ik wel kan vertrouwen?

Dank voor mogelijk advies.

Grts - Johan

Test CD

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-02-2024, 21:28 (59 dagen geleden) @ JohanB

Wat goed werkt tegen die foutmelding, is Mekkervee van je computer kieperen en een beetje extra uitkijken dat je op de download klikt en niet op een advertentie of iets dergelijks. Als je een programma moet installeren om te downloaden is het ook foute boel.

Niet het antwoord dat je vraagt, maar wel een mogelijke oplossing. Als je geen gekke dingen doet is de standaard beveiliging die op de recentere Windowsversies aanwezig is, ruim voldoende.

Test CD

door soundman2 @, Wouw, 29-02-2024, 21:40 (59 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Wat goed werkt tegen die foutmelding, is Mekkervee van je computer kieperen en een beetje extra uitkijken dat je op de download klikt en niet op een advertentie of iets dergelijks. Als je een programma moet installeren om te downloaden is het ook foute boel.

Niet het antwoord dat je vraagt, maar wel een mogelijke oplossing. Als je geen gekke dingen doet is de standaard beveiliging die op de recentere Windowsversies aanwezig is, ruim voldoende.

Je krijgt ook een waarschuwing van een mogelijke onveilige site, als de certificaten niet op tijd vernieuwd zijn. Dan is er feitelijk weinig aan de hand.

Test CD

door Roland Huisman @, Zwolle, 29-02-2024, 21:54 (58 dagen geleden) @ JohanB

Hebben dergelijke test CD-s geen speciale tracks die ook verder uit elkaar lopen even eventueel a-centrisch zijn? Dan zou het onmogelijk zijn om daarvan een copy of image te maken. Of zijn het CD's met alleen maar testgeluiden en verder niet?

Groeten, Roland

Test CD

door Goldline @, Oranjedorp, 29-02-2024, 21:58 (58 dagen geleden) @ JohanB
Gewijzigd door Goldline, 29-02-2024, 22:02

Sommige test cd zijn niet copierbaar.
zo heeft de Philips test cd 5a exact aangebrachte barsten, vingerafdrukken en vliegenpoep.
De meeste tracks zouden met een goed afgestelde speler afspeelbaar moeten zijn. (playability)
[image]

--
Cees PA1DBA

Test CD

door Martijn @, Groningen, 01-03-2024, 00:09 (58 dagen geleden) @ JohanB

Deze site heeft de volledige sony cd downloadbaar https://archive.org/details/YEDS-18
(geeft bij mij geen waarschuwingen)

Ik heb ook een aantal gedigitaliseerde test CD's die je niet zo gemakkelijk online vindt.
Zou ik ergens in een Google map moeten zetten zodat ze downloadbaar worden
Deze bijvoorbeeld (bedoeld om als testgenerator gebruikt te worden) De inhoud:

[image]

Dit is een groot bestand (700mb) omdat het niet als MP3 kan worden verstuurd. Daarmee vermink je de geluidsbestanden en dat wil je bij een meetCD niet hebben..

Test CD

door Julius ⌂ @, Dronten, 01-03-2024, 11:32 (58 dagen geleden) @ Martijn
Gewijzigd door Julius, 01-03-2024, 11:33

Ja deze CD heb ik ook.
Ik heb ook nog een CD van de EBU (European Broadcasting Union) over gehouden uit m'n "werkzame Omroep leven") maar omdat nu om te zetten naar mp3 is niet zo zinvol. Maar wat wil er precies mee testen?

die Bullet CD heb ik ook, prima.

Test CD

door soundman2 @, Wouw, 01-03-2024, 11:53 (58 dagen geleden) @ Martijn

Bestanden tot 2GB kun je wel versturen met wetransfer, zonder inpakken (zip) o.i.d.

Test CD

door JohanB @, Sleidinge (BE), 01-03-2024, 17:31 (58 dagen geleden) @ soundman2

-> ALLEN : hartelijk dank voor de tips.

-> Martijn : deze link werkte probleemloos. Zou het mogelijk zijn om het bestand van de CD die jij aanhaalt door te sturen (via WeTransfer)? Misschien zijn er nog geïnteresseerden.

-> Julius : wat wil ik testen? Een beetje van alles. Zo'n CD is nodig bij herstellen CD-spelers, zeker als het probleem minder voor de hand liggend is.

Fijn weekend - Johan

Test CD

door MarcelvdG @, 01-03-2024, 21:57 (57 dagen geleden) @ Martijn

Niet dat het nodig is voor WeTransfer, maar als het alleen maar om geluidsbestanden gaat, .wav en dergelijke, kun je die ongeveer halveren zonder kwaliteitsverlies door ze om te zetten naar FLAC-bestanden (Free Lossless Audio Compression).

Test CD Downloaden

door Martijn @, Groningen, 02-03-2024, 15:16 (57 dagen geleden) @ JohanB

Beste mensen,

Ik heb een tweetal testcd's (waaronder de eerdergenoemde Bullet CD) en een mapje met diverse test (geluids)bestanden online gezet in een eigen map op Google Drive.
Deze cd's zijn ook heel geschikt om met behulp van een goede CD speler te gebruiken als een geïjkte toongenerator.

Let op dat je de versterker bij het experimenteren niet te luid zet. Risico op beschadiging van je oren of je luidsprekers.

De map wordt na een maand weer gewist.

Dit is de link

Test CD Downloaden

door JohanB @, Sleidinge (BE), 02-03-2024, 18:51 (57 dagen geleden) @ Martijn

Hartelijk dank, Martijn.

Grts- Johan

Test CD Downloaden

door gert van wee @, Achterveld, 02-03-2024, 20:22 (57 dagen geleden) @ Martijn

hallo Martijn,
dank je wel!
groet,
Gert

--
gert<punt>van<punt>wee<at>hccnet.nl

Test CD Downloaden

door Goldline @, Oranjedorp, 02-03-2024, 20:52 (57 dagen geleden) @ Martijn

:m: dank!

--
Cees PA1DBA

Test CD Downloaden

door Ad Zijlmans @, Made, 02-03-2024, 23:08 (56 dagen geleden) @ Martijn

Dank je Martijn, die ga ik zeker gebruiken.

Gr.
Ad

powered by my little forum