Nieuw speeltje erbij. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2024, 20:11 (18 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 14-04-2024, 20:12

Deze SONY DXC-D50WSP camera met studio viewfinder en Canon broadcastlens met controls voor zoom (elektronisch) en focus (mechanisch plus SONY D-55 basestation plus vele meters multicore kabel. 100 meter en 50 meter met 26 zware metalen 26 polige multicore stekkers.

[image]

Hieronder beeld van tv met camera op SONY HR monitor met daar onder het D-55 basestation.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 14-04-2024, 21:01 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Indrukwekkend!
Heeft waarschijnlijk ooit een vermogen gekost....

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2024, 21:14 (18 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dat heeft het zeker Leo en wordt allemaal aan de kant gezet vanwege digitalisering. Heeft ooit dienst gedaan bij TV Rijnmond.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14-04-2024, 22:19 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Weer een pracht stukje techniek er bij.

Is al hele opname studio bij elkaar.
Wanneer zien we de 1e vlogs voorbij komen op YT?

Heb nu al paar keer meegemaakt ,opnames Radio Rijnmond, en als je ziet dat ze nu komen met een klein tasje over de schouder waar alle apparatuur in zit.

Dat in plaats van complete opname wagen met straal verbinding schotels en al.

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2024, 22:48 (18 dagen geleden) @ Maurice

Inderdaad Maurice, het is allemaal zo compact geworden tegenwoordig die apparatuur, geen vele kilo’s hardware meer zoals je weet.

Waar ik het spul van kocht zij dat die tegenwoordige apparatuur hoe perfect 4K het ook allemaal moge wezen hij er niets mee hebt en dat dat oudere analoge spul allemaal nog mooie techniek is maar hij kon dit niet houden en moest ruimen.

Wat YT vlog betreft moet je dat ook in het Engels doen en ik versta het makkelijker dan dat ik het spreek.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 15-04-2024, 03:26 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Een YT stream zou wel mooi zijn maar dan zal videosignaal naar HDMI moeten worden omgezet. :-)

--
RAAF12

Herstel

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-04-2024, 22:52 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Er staat in het eerste bericht namelijk:

met 26 zware metalen 26 polige multicore stekkers.

Dat moet zijn zware metalen 26 polige multicore stekkers.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Herstel

door Marinus J @, 15-04-2024, 08:45 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Die 26 polige connectoren stellen niets voor Hans als je ze vergelijkt
met de bijna 100 polige connectoren die aan de kabel van de LDK 3 zitten.
26 polige plug kun diverse in je broekzak steken die van de LDK 3 niet een.
Met die kabel kun je een vrachtwagen vooruit trekken.
Zo'n kabel heb je bij mij wel eens gezien denk ik.

René D.

Herstel

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-04-2024, 09:35 (18 dagen geleden) @ Marinus J

Inderdaad René, ik heb het bij jouw gezien die kabel van de LDK3 camera, dat is echt een Goliath met een diameter van ik schat 50mm.

Ik was ooit in een van de kelders van beeld en geluid en daar lag ook zo'n kabel.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door Julius ⌂ @, Dronten, 15-04-2024, 09:29 (18 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Bij mij borrelt de vraag dan op ;"wat ga je er mee doen?"

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-04-2024, 09:42 (18 dagen geleden) @ Julius

Ik heb een vriend en die stelt ook deze vraag maar dan in de trend van wat heb je er aan?

Wat doe je ermee? Nou, gewoon af en toe aan zetten en ik heb als kind altijd al belangstelling gehad voor broadcast televisie apparatuur. Dat heb je eerder kunnen zien aan de hand van mijn getoonde kindertekeningen. Ik vind het gewoon prachtig dit nou in bezit te hebben iets wat destijds onmogelijk en onbereikbaar was en tegenwoordig met internet de contacten en deze analoge apparatuur die allemaal wordt vervangen voor digitale komt dat meer binnen hand bereik.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door Julius ⌂ @, Dronten, 15-04-2024, 18:48 (17 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Julius, 15-04-2024, 18:49

Aha,

Moet je een keer vragen of je bij B&G in "Hillywood" in de kelder mag kijken. "Dan weet je niet wat je ziet"

Nieuw speeltje erbij.

door DirkHartland @, Rhoon, 15-04-2024, 10:40 (17 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Leuk dat je dit wil verzamelen en mogelijk ook wil bewaren voor het nageslacht.
Je hebt zo langzamerhand een "thuis museum" ;-)
Succes!

Groet, Dirk

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-04-2024, 13:14 (17 dagen geleden) @ DirkHartland

Dank je Dirk, wordt inderdaad een museum op dat gebied.

Zou leuk zijn als er nog eens een thema tentoonstelling zou zijn op de NVHR beurs maar is al eens geweest alwaar Maurice onder meer zijn Fernsehen z/w studiocamera werkende heeft laten zien met alles wat erbij hoort.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door loek @, Exloo (Drenthe), 15-04-2024, 13:49 (17 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans,

Het zou toch mooi zijn als je al deze apparatuur een keer zou demonstreren bijvoorbeeld tijdens een NVHR beurs.

Het is natuurlijk veel sjouw werk maar ik denk toch de moeite waard.

Met vriendelijke groet,

Loek

Nieuw speeltje erbij.

door Marinus J @, 15-04-2024, 14:20 (17 dagen geleden) @ loek

Daar ben ik ook wel voor in ook al ben ik geen lid daarvan.
Heb een aardige verzameling vanaf buizen broadcast camera's tot de huidige digitale
HD camera's met alles erop en eraan en natuurlijk werkend .

Gr. René D.

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-04-2024, 14:51 (17 dagen geleden) @ loek

Dat zou mooi zijn Loek, alleen is er in 2018 al eens een tentoonstelling geweest hier omtrent maar waarom zou dat niet binnenkort niet weer kunnen?

Maurice was toen de blikvanger op de thematentoonstelling toen.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw speeltje erbij.

door Cornelisjan @, Lunteren, 15-04-2024, 14:48 (17 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,

Een mens zijn lust is een mens zijn leven.

Ga door met verzamelen van datgene waar je vroeger al zoveel interesse in had.
Bovendien heb jij de gave, linksom of rechtsom, het altijd weer compleet en werkende te krijgen.

Groet,

Cor

Nieuw speeltje erbij.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-04-2024, 14:59 (17 dagen geleden) @ Cornelisjan

Doe ik Cor, compleet lukt wel makkelijker als werkende want is toch wel min of meer gecompliceerd.

Hoop ooit nog de CANON lensbox kabel compleet te hebben voor de IKEGAMI camera die je op de achtergrond ziet staan want is een grote fout van de E-bay verkoper geweest.

Bij de advertentie stond CANON zoom en focus controls die bij mijn lensbox ontbraken en kocht ik via E-bay en bij ontvangst bleek het niet te passen want het zijn FUIJINON controls en geen CANON.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum