Tulip monitor / gegevens / schema (Toestel of techniek)

door ffeilers @, Breda, 29-04-2024, 21:55 (20 dagen geleden)

Ik heb een tulip monitor maar kan er geen technische gegevens van vinden en ook geen schema.
Gelukkig werkt de monitor wel, maar ik zou het graag willen completeren met de technische gevens / informatie.

mvg
Frans

[image]

Tulip monitor / gegevens / schema

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 29-04-2024, 22:39 (20 dagen geleden) @ ffeilers

Open maken en codenrs op printplaat zoeken?

Tulip monitor / gegevens / schema

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-04-2024, 00:46 (20 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Dan kun je vooral bevestigen dat hij door Philips Taiwan gemaakt is, tenzij je vergelijkingsmateriaal hebt. Qua nummers kom je in principe al heel ver met het Philips OEM-typenummer 804BM6 en bouwjaar 1989.

Ik denk dat het vooral belangrijk is als Frans even aangeeft wat voor monitor het is (MDA/Hercules?) en een foto van de voorkant zodat te zien is hoe hij er uit ziet. Ik denk een ultraflat buis? Als ik een heel wilde gooi moet doen zou ik zeggen BM7900 chassis.

Tulip monitor / gegevens / schema

door ffeilers @, Breda, 30-04-2024, 16:35 (20 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dan kun je vooral bevestigen dat hij door Philips Taiwan gemaakt is, tenzij je vergelijkingsmateriaal hebt. Qua nummers kom je in principe al heel ver met het Philips OEM-typenummer 804BM6 en bouwjaar 1989.

Ik denk dat het vooral belangrijk is als Frans even aangeeft wat voor monitor het is (MDA/Hercules?) en een foto van de voorkant zodat te zien is hoe hij er uit ziet. Ik denk een ultraflat buis? Als ik een heel wilde gooi moet doen zou ik zeggen BM7900 chassis.

Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik dat posten. De monitor is nu werkend met een Hercules card. Witte letters in het scherm.
mvg
Frans

Tulip monitor / gegevens / schema

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-04-2024, 17:05 (20 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-04-2024, 17:12

Het schema op https://ia802302.us.archive.org/3/items/manual_BM7913_SM_PHILIPS_EN_DE_FR_NL_IT/BM7913_SM_PHILIPS... zal er denk ik wel erg op lijken. Is van modeljaar 1986/1987 maar in die paar jaar zal er aan het basisontwerp weinig meer gesleuteld zijn (dan zou jouw monitor een directe opvolger zijn van de 7BM743 in die pdf). Kleurenmonitoren waren toen al flink in opkomst.

Je hebt dus de versie met paperwhite fosfor, ik vond dat altijd een erg mooie kleur. Veel beter dan van een gewone zwart/wit buis.

P.S. Het chassis heet denk ik BM77, niet BM7900 zoals ik schreef.

Tulip monitor / gegevens / schema

door ffeilers @, Breda, 02-05-2024, 20:33 (17 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Zoals beloofd foto s.
mvg
Frans

[image]
[image]
[image]
[image]

Tulip monitor / gegevens / schema

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 03-05-2024, 10:50 (17 dagen geleden) @ ffeilers

Dit is qua uiterlijk inderdaad wat ik in gedachten had. Ik denk dat je de technische gegevens van de 7BM743 kunt aanhouden, maar er kunnen kleine verschillen zijn omdat het een iets nieuwer model is met mogelijk ook aanpassingen die voor Tulip zijn gemaakt. In Philips documenten zal jouw monitor altijd met 804BM6 zijn aangeduid. Mogelijk duikt er op die manier nog iets op.

powered by my little forum