Toa versterkers (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 21-09-2017, 13:15 (2417 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door soundman2, 21-09-2017, 13:22

Blijkbaar kan dat nog steeds kijk hier

gr.

Dat is niet wat ik bedoel. Op de datasheet heeft iedere versterker zijn eigen 100 volt lijn. In principe kun je versterkers alleen parallel schakelen als ze volkomen identiek zijn en dezelfde uitgangsspanning geven, dit om te voorkomen dat de versterkers elkaar "opeten". Een versterker is een spanningsbron.

Vergelijk het met een stereosignaal mono maken. Uitgangen van muziekbronnen mag je niet zomaar aan elkaar knopen maar via twee weerstandjes.
Een voorbeeld:
De uitgangsweerstand van tegenwoordige lijnuitgangen is zeer laagohmig. Neem het extreme geval dat alleen links muziek geeft en rechts is stil. Het linkerkanaal zal dan worden kortgesloten door het stille rechter kanaal. De weerstandjes voorkomen dat.
De versterkers waarover ik het heb, kun je gewoon echt parallel zetten.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat het current drive versterkers zijn, maar het fijne weet ik er niet van, vandaar de vraag. Zoals bekend mogen stroombronnen wel parallel geschakeld worden. Overigens mogen stroombronnen in principe niet onbelast staan, omdat de uitgangsspanning dan oneindig hoog zou oplopen. Gelukkig is dat bij de versterkers beperkt door de voedingsspanning.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum