Nog meer printer ellende: Laserjet 4 ook ingestort. (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 22-10-2023, 13:03 (193 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 22-10-2023, 13:32

Missing beam heb ik ook bestudeerd. Evenwel trad de fout spontaan op, terwijl de afdrukken gewoon goed waren, ook nu, als de printer afdrukt, zijn de afdrukken zonder mankeren. Dan weer de foutcode. Nu blijft de printer in de selftest hangen. Op het bordje met de QFP's (de DC controller) zitten maar twee elco's en daar zitten nu nieuwe in. Ik heb besloten om de voeding aan de tand te velen, maar op de aansluiting waar vijf volt staat, zit een wat harige rimpel (ik moet nog een keer meten hoeveel). Van de andere spanningen weet ik niets. De voedingskabel naar de DC controller bestaat uit 3 + 1 + 2 aders. De drie en de twee aders lopen parallel, vermoedelijk om spanningsverlies te beperken. De enkele ader is een paar jaar geleden uitgefikt, maar na herstel deed de printer weer alles goed.
Ik heb wel wat zitten suffen met de foutcode. Schreef ik eerst 42.1 moet het zijn 41.2. Dat kan ik nu niet natrekken omdat de printer niet door de zelftest komt, misschien morgen weer wel.
Moet ik eerst weer de voedingsmodule in elkaar zetten.
Omdat ik niet exact kan uitvogelen hoe het met de aansluitingen zit, kan ik niet met een dummy testen. Onbelast inschakelen vind ik niet zo'n goed idee.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum