Energie besparen met Inductie. (Algemeen)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 10-11-2023, 19:21 (173 dagen geleden) @ electron

* Die warmtepomp is voor velen nog onbetaalbaar. Ondergronds wonen= nog beter.:-)

De warmtepomp zelf is niet zo duur, helaas zijn er veel woningen die nog een grondige isolatiebeurt nodig hebben en een ander afgiftesysteem.
Onder de grond is het wel heel ongezellig…. Ik trap natuurlijk een open deur in als ik zeg dat een flat veel zuiniger is dan een vrijstaande woning omdat de appartementen elkaar warmhouden.

Het is jammer dat winstbejag veel goede uitvindingen blokkeert- die in het geheim
wel worden uitgewerkt en toegepast, maar niet voor de gewone man beschikbaar zijn.

Over welke uitvindingen heb je het dan? Of zijn die zo geheim dat je dat niet weet of niet mag vertellen?

Ik ken wel leuke uitvindingen op energiegebied die nog niet productierijp zijn. Thoriumcentrales, kernfusie, blauwe stroom: daar wordt hard aan gewerkt maar de komende dertig jaar zullen ze geen rol van betekenis spelen in ons energiesysteem.

Uitvindingen die er wel zijn, bv grote windmolens, worden niet geheim gehouden (ondergrondse windmolen, grappig idee) maar niet iedereen wil die in z’n buurt hebben.
En uitvindingen die heel succesvol zijn maar die worden niet geheim gehouden, daar probeert men juist uit winstbejag zoveel mogelijk van te verkopen, zoals warmtepompen en isolatiemateriaal.

Mijn eigen proefjes en metingen houd ik ook niet geheim. Ik heb bv schakelklokken die 20x minder stroom gebruiken dan een standaard schakelklok uit de winkel, en versterkers die 60x minder gebruiken dan een standaard hifi versterker, en transistorradio’s aangepast om 10x minder te gebruiken. Daar geef ik overal lezingen over, en dan lezingen waar je niet met de auto naar toe hoeft te rijden (benzineverbruik) maar die je gewoon thuis achter je computer kunt volgen.

Gerard.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum