Commodore 128D (Knal / rook) OPEN GEMAAKT (Computertechniek)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 30-12-2023, 23:24 (126 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door Anton van den Oever, 30-12-2023, 23:28

De fabriek , Canny (zo) well heeft in ieder geval wel zijn certificaten op orde :

Mmnn, ik zou me daar maar niet al teveel van voorstellen, bij mijn vroegere werkgever heb ik wel het een en ander te maken gehad met certificering en vooral ook die van Chinese producten (die wij zelf importeerde) en zodoende was de interesse (en achterdocht ;-) ) gewekt.
Het eerste certificaat (ISO 9001) zegt dat de productie en bedrijfsvoering volgens een gedocumenteerd proces verloopt, in Jip en Janneke taal: zeg wat je doet, doe wat je zegt en toon dat aan.
Vaak wordt er dan tevens een enorme papierwinkel mee gecreëerd, veel onnodige bureaucratie dus.
Desalniettemin kan dit een zeer waardevol certificaat zijn voor veel bedrijven mits goed geïmplementeerd. En in een aantal gevallen zelfs onmisbaar omdat je zonder een dergelijk certificaat als bedrijf niet serieus wordt genomen.
De accreditatie en uitgifte is gedaan door NOA, een bedrijf(je?) in Albanie.
Google vermeld een adres in een bedrijvencomplex en een normaal en een 06 nummer wat vaak duidt op een eenmansbedrijfje, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

De twee overige certificaten zijn door de fabrikant zelf opgesteld en geven aan dat de omschreven producten zouden voldoen aan de hierin genoemde richtlijnen.
(zelf certificering is overigens volledig legaal en kan vaak ook niet anders bij enkel apparaat of kleine serie omdat de kosten dan ontoelaatbaar hoog zouden worden)
De testen zouden zijn gedaan door Shenzhen LCS Compliance Testing Laboratories.
En dat lijkt volgens hun website dan ook precies wat ze doen.
Ik heb op hun website geen specifieke vermelding gezien dat zij optreden als “official notified body” zoals b.v. de Kema, TUV, Underwriters Laboratories ect.

Let wel, ik zeg hier absoluut niet dat de producten niet zouden voldoen of dat er gesjoemeld is met certificaten of dat de zaak op een andere manier niet klopt, maar een beetje fabrikant die wereldwijd wil exporteren kiest een gerenommeerd notified body uit, oftewel eentje waar je niet voor hoeft te googelen.
Just my two cents.
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum