Commodore 128D (Knal / rook) OPEN GEMAAKT (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-12-2023, 14:11 (126 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 31-12-2023, 14:17

Merken die MKP condensatoren gebruiken, heb ik (nog) niet kunnen vinden.Bestaan die wel?

Ik neem aan verreweg de meeste. Voor de iets goedkopere modellen waarschijnlijk ook wel MKT en de Y condensatoren zullen vaak ceramisch zijn. Ik denk dat papiercondensatoren in China sowieso te duur zijn, dus in het door ffeilers gevonden filter zal wel MKT (X) en ceramisch (Y) zitten. Zou het voor mezelf zijn, zou ik er een paar bestellen en eentje even openmaken om te inspecteren. Zou ik in verband met mogelijke aanwezigheid van papier ook doen bij een nieuwe van een "echt" merk uit het westen.

In de jaren 90 gebruikte Schaffner MP3 Wima's, ook niet veilig maar gingen blijkbaar wel iets langer mee dan Rifa's.

Die waren een klein beetje degelijker, misschien vergelijkbaar met de witte RIFA's qua levensduur, maar onder de juiste omstandigheden konden die ook lekker fikken. Ik heb een van de bekende PE2169 camperacculaders/voedingen in handen gehad die te ver verkoold was om nog wat mee te kunnen doen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum