Fout zoeken in hoogspanningsvoeding (Algemeen)

door buizengek @, 13-04-2024, 15:23 (19 dagen geleden) @ soundman2

Hartelijk dank voor uw bericht

Wat voor de meeste hier een simpele schakeling is , is voor mij soms moeilijk omdat ik nooit iets geleerd heb in de richting van electronica
Vaak leer ik dan door vragen o.a. hier en van mensen die het geduld op kunnen brengen om mij te helpen, dit vindt ik prachtig

Nu denk u misschien, als je er niets van weet , niet aan beginnen, snap ik,
maar ik ben met dit nu eenmaal leergierig, ook al wordt het snappen van iets met de jaren niet makkelijker eerlijk gezegd, lukt het vaak, met soms wat hulp om toch leuke dingen te maken.

Ik ga zeker geen buizen verkopen, die wil ik voor mijn eigen te restauren radio's gebruiken, een tester repareert zeker niet dat weet ik , maar geeft je wel een richtlijn of een buis nog bruikbaar is of niet, en ja niet elke buis hoeft 100% te zijn, dat heb ik wel ondervonden

Buisgegevens en buisboeken heb ik ter beschikking, en anders is daar het internet tegenwoordig nog makkelijk voor , dus dat zit wel goed

Buizen op 800 of 100 volt vallen denk ik niet onder de buizen die ik gerbuik voor mijn radio hobby, ik denk dat dit meer te zoeken is in hoogspanningen van tv of zendbuizen toch ?

Ik ga nu eerst een nieuwe voeding bouwen, kijken wat dat doet, leg die oude aan de kant, en als ik veel tijd heb, ( zal wel winter worden ) probeer ik me daar eens in te verdiepen.

Ik hoop ook dat ik alles mooi werkend krijg, net zoals bij mijn vorige testertje, die is ook goed gelukt dankzij hulp, gebruik hem nog vaak, maar deze is iets meer mee te testen

m.v.g Marcel


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum