Foto's radiocafé 24 oktober over mini-, micro- en nanoversterkers (Algemeen)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 29-10-2023, 18:37 (186 dagen geleden) @ Piet Blaas

Als je ze binnenkrijgt, kun je misschien ook eens de ohmse waarde opmeten. Want die komt natuurlijk in serie met de luidspreker, die maar 4 Ohm is, dus er zal enig signaalverlies optreden.


Ik zal het meten. Ik denk dat het wel zal meevallen wat betreft het signaalverlies. Zelfs op 50% volume is het al meer dan hard genoeg (voor mij).

Ik het het gemeten en de spoeltjes hebben een ohmse waarde van 0,4 Ohm. Valt wel mee dus.
De spoeltjes en de condensatortjes heb ik provisorisch op een breadboard geplaatst en geluisterd wat er gebeurde. Nou het geluid was nog luid genoeg. Op een kwart volume (via mijn mobieltje) is het aangenaam als achtergrondmuziek op de werktafel in de hobbykamer.

Ook nog even een transistorradiootje erbij gehaald. Binnen een afstand van 1 m hoor je die storing nog heel duidelijk op verschillende plekken op de MG. Buiten de 1 m is het weg. Ik neem aan dat het printplaatje zelf de nodige EMI veroorzaakt. Het printplaatje in een metalen doosje plaatsen zal dat wel wegwerken, maar dan doet de bluetooth het natuurlijk niet meer. :-|

Voor de definitieve oplossing zal ik de externe bedrading zo kort mogelijk houden. Wie weet dat dit ook nog scheelt.

--
Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum