revox cassettedeck b710 mk2 (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 25-10-2017, 11:00 (2376 dagen geleden) @ soundman2

Tja? En dan begrijp je alles en dan werkt een apparaat niet omdat een condensator iets in waarde is gezakt. Lang zoeken voordat je dat gevonden hebt. Goed je vervangt dat éne onderdeel en wat gebeurt er een maand later? Weer een onderdeel dat het laat afweten. Goed weer een hele zoektocht en ja de boosdoener weer gevonden. Gelukkig het apparaat doet het weer... Maar een paar maanden later weer een condensator die een storing veroorzaakt.
Ach als je van foutzoeken houdt is dit een leuk tijdverdrijf maar je kan ook de conclusie trekken dat de condensatoren allemaal bezig zijn met een verouderingsproces en dat je beter alles kunt vervangen. Daarna kan je hem weer in elkaar zetten en weer vele jaren gebruiken.
Ik heb al vele Revoxen opgeknapt en geloof me, alle condensatoren zijn niet goed meer. Ik meet ze door op waarde en ESR. Een heel klein percentage meet goed door maar de meeste daar mankeert wel wat aan.
Wil je een betrouwbaar apparaat? Gewoon alle condensatoren vervangen. Wil je iedere keer foutzoeken dan één voor één.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum