weer iets opgelost , nu klaar om in te schakelen? (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 08-11-2010, 18:20 (4926 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo

Zoujuist toch na lang zoeken een bruikbaar schema weten te douwnloaden.
Het is wel van een ander type K12 , maar ik dacht laat ik eens kijken of ik er wat mee kan.
Dat neemt niet weg dat ik graag de doc. behorende bij dit model zou willen hebben.

De grijze draad zit ook weer op zijn plek , aan connector m3 pen 4 (M34) , dankzij maurice snapte ik wat dat 34 precies inhoud.
Deze 4e pen van de connector was nog leeg en ik had al eens er aan gedacht dat dat wel eens de plek zou kunnen zijn waar de kabel naar toe moet.

Alleen bij het schema wat ik gebruikt heb zit er nog een netwerkje van c's en een R aan vast(hier vind ik geen sporen van in mijn tv).
En de 2e draad die naar de beeldbuisprint loopt word niet getoond.

Maar de draad die bij mijn toestel los zat , met een klemmetje er aan voor in een connector staat er wel op.

Naar mijn mening moet de losse grijze draad vanaf de aquadac laag op connector 3 , pen 4 worden aangesloten.

Hopelijk heb ik het bij het juiste eind , anders zou ik graag willen dat jullie me verbeteren.


Zie hier een gedeelte van het gebruikte schema


[image]


Vanmiddag heb ik de booster c vervangen door een Wima FKP-1 , 7,5 nF 1500V.
Is dit een geschikt exemplaar? ik heb nadrukkelijk gevraagd voor een booster en normaal weet die man wel wat hij mee geeft.
Maar graag jullie mening.

Ook heb ik de back-up batterij vervangen door een 3,6V batterij.
Die 3,6V maakte ik op uit het feit dat de oude uit 3 cellen van (naar mijn mening) 1,2 volt bestaat.


Nu ga ik zometeen de hsp trafo terug plaatsen deze heeft 2x 1 uur in de oven gestaan de eerste keer op 50 graden , en de 2e keer op 80 graden.
Hopelijk gaat dat goed komen.


Gr Bjorn


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum