Er is beeld maar.... (Toestel of techniek)

door Huub, 10-11-2010, 13:04 (4924 dagen geleden) @ Bjorn Kusters
Gewijzigd door Huub, 10-11-2010, 13:10

Maar geen geknetter en geen vonken , en geen hikkende voeding zoals in het begin.
Sorry voor mijn domme vragen , maar ik weet nu eenmaal niet waar te beginnen met zoeken.
In een zwart-wit tv herken ik sommige fouten wel , maar dit is iets totaal nieuws voor me.
Hopelijk zijn jullie bereid om me verder te helpen.
En ik moet nog even geduld hebben , hopelijk krijg ik dan meer doc(nederlands). van deze tv ,

daar leer ik allicht van zodat ik zelf ook kan zoeken en niet alleen op jullie aangewezen ben.

Ik heb de tv maar even uit gezet , ben bang dat dit schadelijk is voor de beeldbuis of zo


Dag Björn ,

in principe bestaan er geen domme vragen , antwoorden (zoals het mijne hier :-)??) en conlusies wel...
de hele post en die anderen doorlezende zie ik wel enige vordering al is het met meer geluk dan wijsheid ;-) ,
geeft op zich niet , je pretendeert ook op geen enkele manier er verstand van te hebben ,
alleen zou je je kunnen af vragen bij....
-een gloeilamp in serie ...
-een ontplofte batterij , is daar niet een oorzaak voor ? ergens een verkeerd(om ) spanninkje ?
-een connector met L3 en E3 ..is het mischien zo dat het kabeldeel bijv L en het chassisdeel E genoemd wordt
-die hikkende voeding die daar opeens mee ophoudt , ik zie wel een reden dat de oorzaak van het gehik verholpen is ,
maar evengoed heb je (als dat erin zit :-D ) de beveiliging voor overspanning of stroom beperking al om zeep geholpen ,
en hikt ie daarom niet meer (de plaatjes van het beeld zijn wat mij betreft niet rustgevend , zie ook opmerking snameroc)

....dat je ook de conclusie trekt ik heb een grens (voorlopig) van eigen kunnen bereikt ,
stop ermee en zoek iemand met ruime ervaring die dit voor mij nakijkt ,
alvorens ik iets verkl**t waar vervolgens de ervaren man ook geen zin meer in heeft , of met te veel moeite .

Kun je docu en schema's bestellen wat je wilt , dat is geen cursus TV reparatie ,
of inschattingscursus hoe de diverse onderdelen te beoordelen.
Mooi beeld zegt men , K12 , ja , maar de kwaliteit van BB is ook berucht bij sommige series , dus ...

Een (tijdelijke) grens leggen van eigen kunnen is niet verkeerd , bedenk dat het lichtnet in combinatie met de elektronica in zo'n TV ,
de jouwe onverbiddelijk wel weet te vinden .
Feit dat veel expertise op TV gebied hier niet reageert zou je ook te denken kunnen geven...

m vr gr Huub


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum