DAB.....aan het volk opgelegd (Toestel of techniek)

door Pieter Vos @, 24-08-2014, 18:10 (3551 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door Pieter Vos, 24-08-2014, 18:35

DAB is wel iets dat aan de bevolking opgelegd wordt en daar houd ik dus niet van.

Technische veranderingen worden toch altijd opgelegd?
Radio 1, 2 en 3 van de middengolf naar de FM-band, van analoge tv naar DVB-T, van analoge satelliet-tv naar DVB-S, van MPEG2 via de staelliet naar MPEG4. De lijst is eindeloos.

Ik weet maar 1 moment waarop rekening is gehouden met bestaande apparatuur: de invoering van de PAL kleuren-tv in o.a. Nederland en Duitsland.
In Frankrijk en Engeland had men die mazzel dan weer niet. Daar veranderde ook de zwart/wit uitzendingen. Weliswaar stapsgewijs, maar toch...

Ed, je hebt gelijk. Ik heb er niet bij stilgestaan.

Ik herinner het mij weer: eind 2006 de overgang van analoge tv naar DVB-T. Vond ik toen best balen. Anderzijds keek ik toen al weinig meer naar de televisie. Bovendien was ik toen toch al van plan ADSL internet aan te schaffen om zo nieuws te kunnen zien met beelden.

Radio 1, 2 en 3 van de middengolf naar de FM-band, dat moet meer dan 20 jaar geleden zijn gebeurd. Ik vond het ook niet leuk. Wel trouwens toen Radio 10 gold op 675 kHz kwam. Tot dat die zender omstreeks 2005 opeens veel minder jaren 60 en 70 muziek uit te zenden...Programma veranderingen worden ook opgelegd.

Luisterde ik tot dit voorjaar nog regelmatig naar het Engelse Radio Gold UK. Werd dat opeens omgezet naar "Smooth Radio' met nogal veel zoetsappiger muziek. Balen dus.

De voortdurende veranderingen in het media aanbod.... Blijkbaar kan ik er nog niet helemaal echt mee leven. Dan ben ik blij tevens een verzameling CD's met mijn favoriete muziek te hebben.

Met vriendelijke groet, Pieter


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum