DAB, de historische radio hobby en afsluiting. (Toestel of techniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 24-08-2014, 23:37 (3550 dagen geleden) @ Maurice

Blijft over de macht van de weldenkende luisteraar/kijker.

Blijkbaar is de gemiddelde luisteraar en kijker niet zo kritisch.
Al die commerciële omroepen moeten worden betaald uit de reclameopbrengst. Bedrijven gaan geen reclametijd kopen op een zender die niet wordt bekeken, dus moeten er volgens het kijk- en luisteronderzoek dat voortdurend wordt gedaan een behoorlijk aantal kijkers en luisteraars zijn.

Ik verbaas me er al jaren over dat er in een klein land als Nederland ruimte is voor een stuk of 12 commerciële tv-zenders. Maar die trekken kennelijk toch voldoende kijkers om die zenders te laten voortbestaan.
Gelukkig mislukt er ook wel eens zo'n zender, denk aan Talpa en nog een paar andere.

Alle ellende die we over ons krijgen uitgestort is dus niet de schuld van die commerciële zenders, maar voornamelijk van het publiek dat ze trekken.

Dat providers zoals KPN, Canal Digitaal, Ziggo en UPC winst willen maken door een paar aantrekkelijke zenders in een pakket rommel te verstoppen is niet meer dan logisch. De 'rommelzenders' zouden ze anders niet verkopen.
Ik heb alleen belangstelling voor de Nederlandse en Belgische publieke omroepen, maar al die commerciële zenders - waar ik nooit naar kijk - moet ik erbij nemen.
Bij een abonnement op een krant is het niet anders. Tientallen pagina's over voetballen gaan ongelezen direct bij het oud papier, maar ik betaal er wel voor.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum